Nowy Mini Paceman oficjalnie

Podczas paryskich targów Mini zaprezentuje kolejny model. Paceman to trzydrzwiowy crossover, choć Brytyjczycy określają go jako Countrymana w wersji coupé. Oba auta maja zresztą zbliżone wymiary i są dostępne z napędem na przednie lub wszystkie koła.

Mini Paceman
Mini PacemanMini

Dłuższe drzwi, mocniej wyprofilowane tylne błotniki oraz nowe tylne lampy sprawiają, że Paceman wygląda bardziej dynamicznie od swojego 5-drzwiowego brata. Dodatkowo, samochód ma o 1 cm niższy prześwit i o 3 cm niżej poprowadzoną linię dachu. Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1080 litrów (dla porównania, w Countrymanie mieści on od 350 do 1170 litrów). Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Oba silniki benzynowe mają 1,6 litra pojemności, różnią się jednak mocą i osiągami. Słabszy - wolnossący - generuje moc 122 KM oraz 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala Pacemanowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Mini deklaruje, że średnie zużycie paliwa tej wersji wynosi 6 l na 100 km.

Mocniejszy, turbodoładowany wariant osiąga moc 184 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Zużycie paliwa? Według Mini - 6,1 l na 100 km.

Mini Paceman

Nowy Mini Paceman oficjalnie (czytaj artykuł)

Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini
Mini PacemanMini

Słabszy, 1,6-litrowy turbodiesel rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Napędzany nim Paceman osiąga "setkę" w 10,8 s i potrzebuje średnio 4,4 l ON na 100 km. Drugi z turbodiesli ma 2 litry pojemności, moc 143 KM i maksymalny moment 305 Nm. Paceman w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s i zużywa średnio 4,6 l/100 km. Wszystkie wersje silnikowe oferowane są w standardzie z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Wyjątkiem jest najmocniejsza, 184-konna odmiana, seryjnie zaopatrzona w napęd 4x4. W pozostałych wersjach wymaga on dopłaty. Za dopłatą dla wszystkim silników oferowany jest również 6-stopniowy automat.

Mini Paceman pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku.

Maciej Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas