Nowy Mini Paceman oficjalnie
Podczas paryskich targów Mini zaprezentuje kolejny model. Paceman to trzydrzwiowy crossover, choć Brytyjczycy określają go jako Countrymana w wersji coupé. Oba auta maja zresztą zbliżone wymiary i są dostępne z napędem na przednie lub wszystkie koła.
Dłuższe drzwi, mocniej wyprofilowane tylne błotniki oraz nowe tylne lampy sprawiają, że Paceman wygląda bardziej dynamicznie od swojego 5-drzwiowego brata. Dodatkowo, samochód ma o 1 cm niższy prześwit i o 3 cm niżej poprowadzoną linię dachu. Pojemność bagażnika wynosi od 330 do 1080 litrów (dla porównania, w Countrymanie mieści on od 350 do 1170 litrów). Klienci będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.
Oba silniki benzynowe mają 1,6 litra pojemności, różnią się jednak mocą i osiągami. Słabszy - wolnossący - generuje moc 122 KM oraz 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala Pacemanowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Mini deklaruje, że średnie zużycie paliwa tej wersji wynosi 6 l na 100 km.
Mocniejszy, turbodoładowany wariant osiąga moc 184 KM oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Zużycie paliwa? Według Mini - 6,1 l na 100 km.
Mini Paceman
Nowy Mini Paceman oficjalnie (czytaj artykuł)
Słabszy, 1,6-litrowy turbodiesel rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm. Napędzany nim Paceman osiąga "setkę" w 10,8 s i potrzebuje średnio 4,4 l ON na 100 km. Drugi z turbodiesli ma 2 litry pojemności, moc 143 KM i maksymalny moment 305 Nm. Paceman w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s i zużywa średnio 4,6 l/100 km. Wszystkie wersje silnikowe oferowane są w standardzie z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Wyjątkiem jest najmocniejsza, 184-konna odmiana, seryjnie zaopatrzona w napęd 4x4. W pozostałych wersjach wymaga on dopłaty. Za dopłatą dla wszystkim silników oferowany jest również 6-stopniowy automat.
Mini Paceman pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku.
Maciej Sobolewski