Nowy Lexus IS F-Sport - oficjalne zdjęcia
W przededniu targów motoryzacyjnych w Detroit japoński Lexus ujawnił zdjęcia nowego IS-a. Trzecia generacja modelu chce skuteczniej konkurować z Audi A4, BMW 3 i Mercedesem C.
I dlatego do budowy auta posłużyły elementy z większego GS-a - m.in. zmniejszona płyta podłogowa, wybrane silniki i zawieszenie.
Nadwozie nowego IS-a jest zapatrzone w koncepcyjne coupe LF-CC, zaprezentowane podczas wrześniowej wystawy w Paryżu. Charakterystyczny wlot powietrza w kształcie wrzeciona i przednie lampy nawiązują do najnowszych modeli Lexusa, podobnie jak zabudowa deski rozdzielczej z pochyloną konsolą środkową. Co ciekawe, Japończycy zastosowali elektrostatyczne przyciski do obsługi klimatyzacji - aby zmienić temperaturę lub intensywność nawiewu, wystarczy przejechać palcem po jednym z nich.
Nowy Lexus IS ma sportowe aspiracje. Fotel kierowcy zamontowano niżej, a kierownica ustawiona jest teraz bardziej pionowo. Panel zegarów z dużym, umieszczonym centralnie prędkościomierzem wygląda podobnie jak tenw supersamochodzie LFA.
Aby nawiązać skuteczną walkę z konkurencją, IS urósł we wszystkich kierunkach. Dłuższy rozstaw osi i "odchudzona" architektura przednich siedzeń przekładają się na dodatkową przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy. Większy jest także bagażnik.
Lexus IS (2014)
Lexus IS (2014)
Paleta silników obejmuje benzynowe V-szóstki o pojemności 2,5 i 3,5 litra oraz układ hybrydowy, wykorzystujący 4-cylindrową jednostkę benzynową o pojemności 2,5 litra. Ostatnia wersja ma średnio zużywać według Japończyków poniżej 4 l/100 km.
msob