Nowy Hyundai Genesis - również dla Europy

Hyundai zaprezentował w Seulu nową generację limuzyny Genesis, w USA i Azji konkurującego z BMW serii 5, Lexusem GS oraz Mercedesem klasy E.

Hyundai Genesis (2014)
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Tylnonapędowy Genesis - pierwszy Hyundai z metką premium - pojawił się na rynku w 2008 roku. Później dołączyła do niego wersja coupe i większa limuzyna Equus. W ciągu 5 lat model znalazł na świecie 250 tys. nabywców.Hyundai

W specjalnie zorganizowanym pokazie modelu wzięło udział ponad 1000 zaproszonych gości na czele z premierem południowokoreańskiego rządu. Co ciekawe, pierwszego dnia Hyundai zebrał już 3,5 tys. zamówień na nowego Genesisa. Koreańczycy chcą sprzedawać rocznie 62 tys. egzemplarzy modelu, w tym 32 tys. na rodzimym rynku.

Nowy Hyundai Genesis mierzy 499 cm długości, 189 cm szerokości i 148 cm wysokości. W stosunku do poprzednika znacznie, bo o 7,5 cm, wydłużono rozstaw osi, który wynosi obecnie rekordowe w klasie 301 cm. Nadwozie zaprojektowano w duchu nowego-starego języka stylistycznego - Fluidic Sculpture 2.0. Wizytówką koreańskiej limuzyny jest masywny wlot powietrza oraz wyraźne przetłoczenia po bokach nadwozia. W kabinie czeka deska rozdzielcza o bardziej przejrzystym niż w poprzedniku rozkładzie instrumentów oraz większa liczba schowków.

Zależnie od rynku, Genesis oferowany będzie z benzynowymi silnikami V6 o pojemności 3,0, 3,3 i 3,8 litra i mocach odpowiednio 257, 282 i 315 KM, a także z topową jednostką 5.0 V6 (425 KM). Ta ostatnia pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 5,4 s. Wszystkie agregaty współpracują z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi i napędzają tylne koła. Po raz pierwszy model oferowany jest także z napędem na obie osie (sprzęgło wielotarczowe).

Lista modyfikacji obejmuje również nowe, wielowahaczowe tylne zawieszenie, elektryczne wspomaganie kierownicy z przekładnią o zmiennym przełożeniu, o ponad 1/3 większy udział wysokowytrzymałej stali w konstrukcji nadwozia, oraz niedostępne wcześniej elementy wyposażenia: kolanową poduszkę powietrzną, wyświetlacz typu head-up, system awaryjnego hamowania (AEB), monitorowania martwego kąta (BSD) i pasa ruchu (LDWS) czy asystent parkowania (ASPAS).

Zaangażowanie inżynierów Hyundaia w walkę z doświadczoną konkurencją podkreślają detale, takie jak krótszy czas aktywacji i wydajniejsze działanie poduszek pneumatycznych w przednich fotelach czy czujnik stężenia dwutlenku węgla w kabinie.

Hyundai Genesis

Hyundai Genesis (czytaj więcej)

Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai
Hyundai Genesis (2014)Hyundai

A na koniec najważniejsze - nowy Hyundai Genesis będzie dostępny nie tylko w USA i Azji, ale także w Europie. Czekamy.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas