Nowy 2,0 TDI o mocy 272 KM! I skrzynia o 10 przełożeniach!

W swojej siedzibie w Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował nową odmianę popularnego silnika 2,0 l TDI.

Nowy silnik 2.0 TDI
Nowy silnik 2.0 TDIInformacja prasowa (moto)

Kilka miesięcy temu, wraz z premierą najnowszego Volkswagena Passata, Niemcy zaprezentowali kolejną wersję popularnego 2,0 l TDI. Dzięki zastosowaniu podwójnego doładowania jednostka mogła się pochwalić mocą 240 KM. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej wg danych producenta, to zaledwie 5,3 l/100 km.

Inżynierowie z Wolfsburga na tym jednak nie poprzestali. Pod maski nowych Volkswagenów trafi wkrótce jeszcze mocniejsza odmiana tego silnika. Największą nowością jest zastosowanie elektrycznej turbosprężarki. Przeprojektowano również system zmiennych faz rozrządu. W efekcie powstała najmocniejsza z dotychczasowych jednostek serii 2,0 l TDI rozwijająca aż 272 KM.

Kolejny członek rodziny 2,0 l TDI to niejedyna nowość, jaką przygotowali dla swoich klientów inżynierowie Volkswagena. Niemiecka firma zdradziła  również kilka informacji dotyczących opracowywanej właśnie przekładni DSG o 10 przełożeniach. Nowa skrzynia będzie mogła współpracować z jednostkami napędowymi dysponującymi maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm. Dwusprzęgłowa przekładnia o nazwie kodowej DQ551  w dużej mierze bazuje na obecnej DSG o sześciu przełożeniach. Nowa skrzynia wyposażona zostanie w specjalny system rekuperacji energii aktywujący się w chwili hamowania.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas