Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP. Ale wpadka!

Euro NCAP opublikowało właśnie kolejne wyniki testów zderzeniowych. Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa sprawdzili najnowszego Hyundaia i20, Fiata Pandę Cross i Skodę Superb. Co ciekawe, nie obeszło się bez wpadek!

Skoda Superb
Skoda SuperbInformacja prasowa (moto)

Z próbami przygotowanymi przez ekspertów wzorowo poradził sobie tylko jeden pojazd. Na maksymalną ogólną notę - pięciu gwiazdek - zasłużyła wyłącznie najnowsza Skoda Superb. Auto otrzymało po 86 punktów procentowych w kategoriach ochrony pasażerów dorosłych i dzieci. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano autu ocenę 76 procent. Poziom ochrony pieszych oceniono na 71 procent.

Nieco gorzej poradził sobie z testami zderzeniowymi nowy Hyundai i20. Auto otrzymało notę ogólną czterech gwiazdek. Na całościowy obraz nałożyły się w tym przypadku nieco słabsze wyniki w dziedzinie ochrony najmłodszych pasażerów (73 proc.) i dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (64 proc.). Ochronę dorosłych oceniono na wysokie 84 punkty procentowe. Godny pochwały jest też poziom ochrony pieszych (79 proc.).

Hyundai i20Informacja prasowa (moto)

W kategoriach wpadki rozpatrywać można wynik najnowszego dziecka Fiata - Pandy Cross. Samochód otrzymał ogólną ocenę zaledwie trzech gwiazdek. Za ochronę dorosłych pasażerów Panda Cross otrzymała 70 punktów procentowych. Na wysokie - biorąc pod uwagę rozmiary pojazdu - 77 proc. oceniono ochronę dzieci. Niestety zwiększenie prześwitu, a co za tym idzie podniesienie sylwetki auta, drastycznie odbiło się na ochronie pieszych. W tej kategorii auto otrzymało skandalicznie niskie 50 punktów procentowych. Jeszcze gorzej Panda Cross oceniona została w dziedzinie dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo. W tej kategorii przyznano jej tylko 46 punktów procentowych.

Fiat Panda CrossInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas