Nowe silniki i wyposażenie w samochodach Skody

Skoda wprowadza poważna zmiany w swoich samochodach. Pojawiają się nowe silniki, wycofywane są stare, poszerza się lista wyposażenia w systemy infotainmnet i bezpieczeństwa.

Skoda Rapid otrzymała nowe silniki oraz znacznie bardziej bogate wyposażenie
Skoda Rapid otrzymała nowe silniki oraz znacznie bardziej bogate wyposażenieInformacja prasowa (moto)

Od początku czerwca wszystkie modele Skody, począwszy od Citigo, a na Superbie skończywszy, oferowane będą ze spełniającymi normę Euro 6 silnikami benzynowymi serii EA 211 oraz wysokoprężnymi TDI serii EA 888 wyposażonymi w układ start&stop oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania.Największe zmiany dotknęły Rapida i Yeti. Rapid (również Spaceback) otrzyma nowe silniki 1.2 TSI o mocy 90 i 110 KM oraz 1.4 TSI o mocy 125 KM. Wycofane zostaną poprzednie jednostki 1.2 TSI i 1.4 TSI (serii EA111, mimo identycznej pojemności są to całkowicie inne silniki, mają np. zupełnie inną głowicę, rozrząd itp) oraz wolnossący silnik 1.2 MPI. Nowe są również silniki wysokoprężne 1.4 TDI o mocy 90 KM (trzycylindrowy) oraz 1.6 TDI o mocy 116 KM (czterocylindrowy).Podobne zmiany nastąpią w Yeti. Model ten również otrzyma nowe jednostki 1.2 TSI (wyłącznie 110 KM) i 1.4 TSI (150 KM). Nowe silniki wysokoprężne to 2.0 TDI (110 i 150 KM). Z oferty zostanie wycofany silnik 2.0 o mocy 170 KM.Nowością w gamie Octavii jest wersja RS 230, dzięki której model ten jest dostępny z jednostkami o mocach od 86 (1.2 TSI) do 230 KM. Ponadto delikatnie podniesiono moce silników 1.4 i 1.2 (w mocniejszej wersji). Oferta diesli obejmuje silniki 1.6 (90 i 110 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 150 i 184 KM.Nie ma zmian w wersjach silnikowych Citigo, model ten nadal jest dostępny z silnikami (EA 211) trzycylindrowymi o mocy 60 lub 75 KM i pojemności 1 l. Zmian w gamie silnikowej nie ma również w przypadku Fabii. Od rynkowego debiutu wszystkie jednostki w tym modelu (3- i 4-cylindrowe benzynowe oraz trzycylindrowe Diesle) spełniają normę Euro 6.

Ekran w Octavii będzie miał większą średnicęInformacja prasowa (moto)

Zmiany silnikowe to nie wszystko. Poszczególne modele otrzymają szeroki wachlarz dostępnych systemów infotainment opartych na volskwagenowskim systemie Modular Infotainment Matrix. W Superbie pojawi się połączenie z internetem w technologii LTE, pokładowe WiFi oraz dostępne będą aplikacje łączące samochód ze smartfonem. To ostatnio rozwiązanie będzie dostępne również w Octavii, Rapidzie i Yeti. W Octavii dostępny będzie system Bolero i Amudsen z większym ekranem (6,5 cala zamiast 5,8). Nawigację Columbus w Octavii będzie można zaprogramować używając aplikacji na telefon. Z kolei fabryczna nawigacja Amudsen po raz pierwszy pojawi się w Fabii.Nowością w Octavii Scout jest znany z Yeti tryb offroad. M.in. ograniczenia on działanie ESP i ASR oraz ułatwia utrzymanie niewielkiej prędkości podczas stromych zjazdów.Znacznie poszerzono listę opcjonalnego wyposażenia Rapida. Nowością jest system bezkluczykowego dostępu, czujnik zmierzchu, czujniki parkowania z przodu, system stabilizujący przyczepę, hamulec pokolizyjny oraz system automatycznego hamowania po wykryciu zagrożenia kolizją. Wszystkie nowości pojawią się w samochodach Skody w czerwcu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas