Nowe opony: Pirelli P5000 Drago

Pirelli P5000 Drago to nowa opona, która dobrze reaguje na polecenia kierowcy w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów oraz zapewnia prawidłowy kierunek jazdy i przyczepność nawet w warunkach krytycznych, gdy niezbędna jest wytrzymałość, stabilności i trwałość.

article cover
INTERIA.PL

Kluczowym elementem koncepcji Drago są centralnie umieszczone podwójne, duże kanały, które zapewniają stały efektywny odpływ wody bez utraty stabilności konstrukcji opony. Specjalnie ukształtowany między kanałami nadlew powoduje dodatkowe powstawanie zjawiska turbulencji. Dzięki niemu oprócz wyciskania wody spod opony następuje także jej ?wysysanie?. Uzyskuje się w ten sposób większą o kilkanaście procent efektywność odprowadzanie wody. Opona ta ma zwartą, mocną budowę barków z sekwencjami bloków o różnorodnych wielkościach, płasko uformowany profil oraz kierunkowy bieżnik z charakterystycznym strzałkowym wzorem i głębokimi poprzecznymi rowkami o progresywnie zwiększającym się kącie.

Zastosowanie optymalnej mieszanki oraz całkowicie nowego wzoru bieżnika skutecznie zminimalizowało hałas towarzyszący toczeniu opony oraz przeciwdziała aquaplaningowi. W normalnych warunkach jazdy opona jest wąska. Podczas hamowania natomiast "przenosi więcej gumy" na powierzchnię asfaltu. Większa powierzchni przylegania do podłoża powoduje krótsza drogę hamowania i jest dodatkową zaletą w bezpieczeństwie wszystkich uczestników ruchu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas