Nowe GSE już niedługo! Stellantis zapowiada nowe rozdanie w Oplu
Po 3 latach od zapowiedzi powrotu legendarnego skrótu GSE do samochodów Opla i przedstawieniu pierwszych modeli, czas na kolejne rozdanie. Niemiecka marka należąca do koncernu Stellantis pokazała zwiastun, wieszczący premierę kolejnych dynamicznych aut.

W skrócie
- Opel zapowiada nowe modele GSE, które będą w pełni elektryczne i skierowane do młodszych kierowców.
- Strategia Stellantisa zakłada, że GSE podniesie atrakcyjność marki Opel i stanie się odpowiedzią na sukces Seata Cupry.
- Wprowadzenie pełnej elektryfikacji to nowy kierunek Opla, mający na celu wzbudzenie emocji i ekscytacji wśród klientów.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
We wrześniu 2022 roku Opel zapowiedział powrót trzech liter GSe, pod którymi skrywa się nowe hasło "Grand Sport electric". Modele w tej wersji miały być uosobieniem wysokich osiągów z bezemisyjną mobilnością. Minęły już prawie dwa lata od opublikowania zapowiedzi, a w międzyczasie zapowiadane modele zdążyły trafić do sprzedaży, a teraz Opel zapowiedział nowe rozdanie.
Stellantis zapowiada nowe rozdanie w Oplu. Na rynek trafią nowe GSe
Na kanale YouTube Opla pojawił się właśnie kolejny zwiastun, skupiający swój przekaz na trzech doskonale znanych literach. Mowa oczywiście o skrócie GSE, a zatem linii reaktywowanej w 2022 roku, kiedy "Grand Sport Einspritzung" ustąpił miejsca nowoczesnemu "Grand Sport electric". Nowe GSe zostało wówczas przypisane do sportowych wariantów hybryd plug-in, takich jak Astra Tourer GSe.

W niedawno opublikowanym zwiastunie, Opel wyznaczył nowy kierunek rozwoju dla submarki GSE, rezygnując z rozwiązań hybrydowych na rzecz napędu elektrycznego i sugerując nadejście nowych modeli. Według mediów branżowych, kolejne modele GSE będą oferować nawet 240 KM z napędem elektrycznym takim, jak ten w Alfie Romeo Junior. Zdaniem ekspertów, Opel może zdecydować się napęd AWD, dokładając jeszcze jeden silnik elektryczny. Wszystkie karty zostaną odkryte jeszcze w tym roku, co wynika z zapowiedzi medialnych Stellantisa.
Opel uśmiecha się do młodych? Chyba zazdrości sukcesu Seatowi Cuprze
Wprowadzenie w pełni elektrycznej linii GSE pokazuje przede wszystkim kierunek, w którym rozwija się strategia koncernu Stellantis. Właściciel Opla dokonał w minionym czasie ekspansji Leapmotora i chińskiej marki Hedmos. Teraz najwyraźniej przyszedł czas postawić na niemiecką markę Opel, która z submarką GSE, ma zwiększyć swoją atrakcyjność w oczach młodszych kierowców. GSE ma stanowić również odpowiedź na sukces Cupry od Seata.
Zresztą zwiastun zapowiadający "nowe rozdanie" został skonstruowany tak, aby dotrzeć do osób, które mają styczność z motoryzacją od niedawna. Opel stawia w nim nacisk na emocje, odsłaniając po kolei znaczenie kolejnych liter w skrócie GSE. Dowiadujemy się z niego, że G to niemiecka inżynieria, która wzbudza emocje, S jest odpowiednikiem prędkości i dynamicznego pokonywania zakrętów, a E oznacza emocje, euforię i ekscytacja. Całość łączy się z chwytliwym hasłem reklamowym - "OMG! GSE".
Czas pokaże, czy GSE będą OMG! Seria plug-in nie odniosła wielkiego sukcesu
Nowy zwiastun i zapowiedzi Opla wzbudza mieszane uczucia wśród ekspertów. Zwraca się uwagę na to, że wersje plug-in z roczników 2022 - 2024 nie cieszyły się zbyt dużą rozpoznawalnością. Marka ma problem ze zwiększeniem popularności elektrycznych modeli poza rynkiem niemieckim.
Czas pokaże, czy spektakularny marketing odwróci obecną trend. Ewentualny sukces GSE zależał będzie również od tego, czy za marketingiem pójdą konkretne produkty, które będą wyróżniały się swoim charakterem i jakością na tle konkurencji. Stellantis ma środki, by zrealizować tę wizję, ale Opel musi zadbać o to, by GSE nie stało się jedynie nowym zwykłym elektrycznym samochodem.