Nowe dostawcze Renault na prąd

Konstruktorzy Renault wzięli na warsztat elektryczną odmianę modelu Kangoo. Samochód doczekał się właśnie kilku poważniejszych zmian. Przy okazji zaprezentowano również jego większego brata – napędzanego silnikiem elektrycznym Mastera Z.E.

Renault Kangoo Z.E.
Renault Kangoo Z.E.Informacja prasowa (moto)

Renault Kangoo Z.E. występuje w ofercie Renault od 2011 roku. Samochód cieszy się dużym powodzeniem wśród niewielkich przedsiębiorców prowadzących swoje biznesy w europejskich metropoliach. Do tej pory auto znalazło ponad 25 tys. nabywców.

Chociaż na pierwszy rzut oka samochód nie różni się od poprzednika, wprowadzone zmiany są dość poważne. Pojazd wyposażono w nowy typ akumulatora o pojemności 33 kWh, który - zdaniem Renault - poprawi rzeczywisty zasięg o połowę! W cyklu pomiarowym NEDC odświeżone Kango Z.E osiąga wynik 270 km, co - w rzeczywistych warunkach drogowych - odpowiadać ma dystansowi 200 km. Dla porównania, oferowana do tej pory wersja legitymuje się zasięgiem 170 km wg NEDC. Przy okazji pojazd otrzymał również zupełnie nowy, będący w całości dziełem francuskich inżynierów, elektryczny silnik trakcyjny o mocy 60 KM.

Jednym z niecodziennych rozwiązań konstrukcyjnych jest np. zastosowanie niewielkiej pompy ciepła sprzężonej z układem wentylacji i ogrzewania. Dzięki niej można zminimalizować ilość energii elektrycznej niezbędnej do nagrzania kabiny pojazdu (w elektrycznych samochodach nie występuje klasyczna nagrzewnica).

Renault Master Z.E.Informacja prasowa (moto)

W ofercie Renault debiutuje również elektryczna odmiana dostawczego Mastera - Master Z.E. Tak samo, jak w przypadku Kangoo Z.E. samochód korzysta z baterii akumulatorów o pojemności 33 kWh. Napędza go silnik elektryczny generujący moc 76 KM. Maksymalny zasięg - wg cyklu pomiarowego NEDC - wynosi 200 km.

Zmodernizowane Kangoo Z.E. trafi do dealerów Renault na w połowie roku. Jego większy brat - Master Z.E. pojawi się w sprzedaży pod koniec roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas