Nowe BMW X5. Do setki w 7 s i... 3,8 l/100 km!
Jedną z nowości, jakie na salon motoryzacyjny we Frankfurcie przygotowało dla swoich miłośników BMW jest koncepcyjny, hybrydowy, model X5 eDrive.

Głównym źródłem napędu jest benzynowy, czterocylindrowy silnik Twin Power. Jego dane techniczne trzymane są w tajemnicy - wszystko wskazuje jednak na to, że chodzi o dwulitrową jednostkę o mocy 184 KM. Wiadomo natomiast, że benzynowy motor wspomagany jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 90 KM.
BMW uchyliło również rąbka tajemnicy okrywającej osiągi auta. Samochód przyspieszać ma do 100 km/h w mniej niż 7 s, co oznacza, że będzie szybszy niż oferowana obecnie odmiana xDrive30d.
Największą zaletą auta ma być jednak zużycie paliwa. Model xDrive30d - przynajmniej wg oficjalnych danych - spala średnio 7,4 l oleju napędowego na 100 km. W przypadku X5 eDrive średnie zużycie wynosić ma jedynie 3,8 l/100 km.

Montowana w lewym przednim błotniku wtyczka zdradza, że mamy do czynienia z hybrydą typu Plug-In, a więc z możliwością ładowania z gniazdka sieciowego (co tłumaczy niskie spalanie). Samochód może poruszać się korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego do prędkości 120 km/h - maksymalny zasięg wynosi wówczas około 30 km.
