Nowe Audi A3 Sedan i S3 Sedan

Wraz z nowym A3 w wersji sedan Audi dołącza do konkurencji w klasie kompaktowych sedanów. Model zadebiutuje oficjalnie podczas rozpoczynającego się dzisiaj salonu samochodowego w Nowym Jorku.

Zależnie od wersji, A3 Sedan porusza się na obręczach o średnicy od 16 do 19 cali.
Zależnie od wersji, A3 Sedan porusza się na obręczach o średnicy od 16 do 19 cali.Audi

Nadwozie

Audi A3 Sedan mierzy 446 cm długości, 180 cm szerokości i 142 cm wysokości przy rozstawie osi równym 264 cm. Jest tym samym o 13 cm dłuższe, o 1,5 cm szersze i o 0,5 cm niższe od 5-drzwiowej odmiany Sportback, której rozstaw osi wynosi 263,6 cm. Stosunkowo niewielki jest bagażnik o pojemności 425 l. Konkurenci bez trudu mieszczą ponad 500 l.

Nowy model nawiązuje wyglądem do większych limuzyn z Ingolstadt - charakterystyczny wlot powietrza, profil z dodatkowym oknem i wyrazistymi przetłoczeniami oraz szerokie tylne lampy to elementy znane już z A4, A6 i A8. Stonowana sylwetka ma jednak bardziej zwarte proporcje, a jej dynamikę podkreśla zintegrowany spojler tylnej klapy.

Audi A3 Sedan

Audi A3 Sedan

Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi
Audi A3 SedanAudi

W kabinie - schludny kokpit z niewielką liczbą przycisków oraz wysuwanym ekranem systemu MMI. Odmiana S line oferowana jest z podciętą kierownicą oraz sportowymi fotelami.

Silniki

Podobnie jak A-trójka w wersji hatchback, sedan będzie napędzany rodziną czterocylindrowych silników benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TFSI) oraz turbodiesli common rail (TDI). Wszystkie będą współpracowały seryjnie z 6-stopniowymi skrzyniami manualnymi oraz systemem start-stop. Dwusprzęgłowe skrzynie S tronic - w opcji. O odmianach quattro z napędem na obie osie Audi na razie nie wspomina.

Najsłabsza odmiana A3 Sedan 1.4 TFSI rozwija moc 140 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki systemowi odłączania dwóch środkowych cylindrów podczas spokojnej jazdy ma średnio zużywać 4,7 l/100 km. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Mocniejsza jednostka 1.8 TFSI o mocy 180 KM i 250 Nm maksymalnego momentu osiąga "setkę" w ciągu 7,3 s, może rozpędzić się do 235 kmh i według Audi zużywa średnio 5,6 l/100 km.

Najbardziej oszczędna wersja 2.0 TDI (150 KM) ma zużywać w cyklu mieszanym 4,1 l/100 km. W tym przypadku sprint do 100 km/h wynosi 8,7 s, a prędkość maksymalna - 220 km/h.

Podwozie

Nowy wariant nadwoziowa A-trójki korzysta z tych samych dobrodziejstw, co hatchback. Powstała na modułowej platformie MQB i charakteryzuje się niewielką masą własną - 1250 kg w wypadku odmiany zasilanej jednostką 1.4 TFSI (rozkład mas 60:40). Dla porównania, Mercedes CLA 180 (122 KM) waży 1320 kg, a Volkswagen Jetta 1.4 TSI (122 KM) - 1325 kg. W celu zaoszczędzenia dodatkowych kilogramów maskę wykonano z aluminium.

Podobnie jak w hatchbacku, dla uzyskania bardziej neutralnego prowadzenia silniki przechylono o 12 st. do tyłu. Przednie zawieszenie wspiera się na kolumnach MacPhersona, a tylne korzysta z konstrukcji wielowahaczowej. O niższe zużycie paliwa dba elektromechaniczny układ kierowniczy.

Wyposażenie

A3 Sedan imponuje listą (w większości opcjonalnego) wyposażenia, m.in. w pełni LED-owymi przednimi lampami, systemem multimedialnym MMI z touchpadem, audio Bang & Olufsen o mocy 705 watów czy połączeniem internetowym LTE. Nawigacja z twardym dyskiem (64 GB) zapewnia dostęp do Facebooka i dostarcza informacje o wolnych miejscach parkingowych. Ponadto, dostępny jest aktywny tempomat (działa do 200 km/h; w przypadku przekładni S tronic umożliwia jazdę w korku), asystent pasa ruchu oraz system awaryjnego hamowania z prędkości do 30 km/h.

Nowe Audi A3 Sedan traf do Polski w IV kwartale br. W Niemczech bazowa wersja 1.4 TFSI będzie kosztowała około 25 tys. euro.

Audi S3

Kilka miesięcy po debiucie "cywilnej" A-trójki w wersji sedan na drogi wyjedzie mocniejsze S3, zasilane 2-litrowym silnikiem TFSI o mocy 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie on napędzał obie osie samochodu (napęd quattro wykorzystujący sprzęgło Haldex czwartej generacji) za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowej przekładni S tronic. Pierwsza wersja na osiągnięcie "setki" potrzebuje 5,3 s, a druga - 4,9 s. Średnie zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 7,0 oraz 6,9 l/100 km. W obu przypadkach prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Audi S3 Sedan

Audi S3 Sedan

Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi
Audi S3 SedanAudi

Poza pakietem ospojlerowania model wyróżnia się 18-calowymi obręczami, obniżonym o 25 mm zawieszeniem, układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu oraz wzmocnionymi hamulcami (przednie z tarczami o średnicy 340 mm).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas