Nowe alfy, fiaty i lancie

W środę, na trwającej blisko pięć godzin konferencji prasowej, koncern Fiat ogłosił swój długodystansowy plan rozwoju.

Giulietta to tylko początek
Giulietta to tylko początekINTERIA.PL

W Polsce z niecierpliwością czekaliśmy na informacje dotyczące fabryki w Tychach, która według niepotwierdzonych informacji, zamiast produkcji pandy, miałaby się zająć nowym modelem Lancii. Jednak żadne deklaracje w tej kwestii nie padły. Przedstawiciele poszczególnych marek zreferowali za to szczegółowo, w jaki sposób będzie przebiegał ich rozwój. Trzeba przyznać, że plany na najbliższą "pięciolatkę" są ambitne. W tym czasie koncern planuje wprowadzić na rynki aż 34 nowe modele!

Dobre wiadomości mamy zwłaszcza dla fanów Alfy Romeo i Lancii. To właśnie te marki najwięcej skorzystają na strategicznej współpracy z Chryslerem. Z ulgą mogą odetchnąć wszyscy fani Lancii, której sytuacja jeszcze do niedawna wydawała się być niepewna. Już w przyszłym roku do produkcji wejdzie zupełnie nowy model ypsilon, który - jak już wspomnieliśmy - najprawdopodobniej produkowany będzie w Polsce. To jednak nie koniec. W 2013 roku planowane jest uruchomienie produkcji nowego sedana segmentu D, a to oznacza, że takie modele, jak kappa czy thesis doczekają się jednak następcy. Co ważne, auto ma być również dostępne na rynku amerykańskim.

Prawdziwa rewolucja czeka Alfę Romeo. Firma, która uruchomiła właśnie produkcję nowej giulietty, zaczyna prawdziwy podbój amerykańskiego rynku. Tak ambitnego zadania Alfa nie otrzymała już dawno. Do 2015 roku na rynku pojawi się bowiem aż sześć nowych modeli! Wszystkie trafią również do USA.

Wysyp nowości rozpocznie się w 2012 roku, gdy firma zaprezentuje aż trzy nowe samochody. Będzie to zupełnie nowy model klasy średniej o nazwie giulia w wersjach sedan i sportwagon (kombi), który zastąpi alfę 159 oraz nowy SUV segmentu C, który produkowany będzie przez Chryslera. W 2013 roku zadebiutuje pięciodrzwiowa mito, a także nowe wcielenie prawdziwej włoskiej legendy - model spider. W 2014 roku pojawi się natomiast kolejny, produkowany w zakładach Chryslera SUV spod znaku Alfy Romeo, tym razem segmentu D. SUV-y produkowane będą w fabrykach Chryslera.

Natomiast po zakończeniu produkcji modelu GT (co nastąpi w tym roku) i brery (w roku przyszłym) Alfa nie będzie miała w ofercie samochodu coupe.

Aż dziewięć nowych modeli planuje na najbliższe pięć lat Fiat. Włoską ofensywę już w przyszłym roku rozpocznie nowa panda, której produkcja powierzona zostanie najprawdopodobniej jednej z włoskich fabryk. W roku 2012 na rynku pojawi się też zupełnie nowe auto segmentu B. W tym samym czasie Włosi zaprezentują nowego minivana w wersji pięcio- i siedmioosobowej. Wszystkie nowości roku 2012 trafią również na rynek amerykański.

W 2013 roku możemy się natomiast spodziewać nowego punto evo oraz zupełnie nowego auta miejskiego, które pozycjonowane będzie nieco niżej od pandy.

Już w przyszłym roku rozpocznie się też sprzedaż nowego, produkowanego w zakładach Chryslera fiata należącego do segmentu SUV. W kolejnym roku w europejskiej i amerykańskiej ofercie pojawi się też kompakt z nadwoziem typu sedan.

Czy w dobie światowej recesji Włochom uda się zrealizować tak ambitne plany? Odpowiedź na to pytanie poznamy najprawdopodobniej za pięć lat. Trzeba jednak przyznać, że na tle innych dużych producentów, koncern Fiat, którego macki kryzysu dotknęły w raczej niewielkim stopniu, znajduje się niemal na komfortowej sytuacji. Współpraca z Chyslerem otworzyła Włochom możliwość taniego i szybkiego stworzenia dużej sieci dealerskiej w USA. Włoscy inżynierowie opracowali również kilka sposobów unifikacji części (m.in. nowy sposób montażu drzwi), dzięki czemu produkcja wielu różnych modeli nie powinna być zbyt kosztowna.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas