Nowa Toyota Camry już w salonach. 5. generacja hybrydy i lepsze wyposażenie
Toyota Camry po gruntownym face liftingu wjeżdża do polskich salonów. Flagowy sedan po zmianach ma pod maską oszczędniejszy napęd hybrydowy 5. generacji i jest jeszcze lepiej wyposażony. Importer zdradził szczegóły oferty i podzielił się cenami.
Odświeżona Toyota Camry debiutuje nad Wisłą - już oficjalnie. Na początku roku przyglądaliśmy się nowej odsłonie flagowego sedana podczas premierowych pokazów, a dziś limuzyna po face liftingu jest już dostępna w polskim konfiguratorze importera. Co się zmieniło względem poprzednika? W ramach tej modernizacji zmieniło się naprawdę wiele.
Nową Toyotę Camry po zmianach rozpoznamy z daleka. Ma zupełnie nowy front tożsamy z nowym Priusem czy C-HR, przeprojektowany pas tylny i występuje w nowych kolorach nadwozia - miedziano-brązowym “Precious Bronze" (4400 zł) i ciemnoniebieskim “Elite Blue" (2900 zł) - oraz wyjeżdża na nowych 17- (215/55 R17) i 18-calowych felgach aluminiowych (235/45 R18). Nowa odsłona Camry wciąż jest bardzo elegancka, choć teraz ma w sobie trochę więcej sportu. Linia boczna się nie zmieniła, choć z nowymi zderzakami nadwozie jest o 35 mm dłuższe.
Wraz z nadwoziem zmieniło się także wnętrze. Wraz z deską rozdzielczą zmieniono także tunel środkowy i zamontowano inną kierownicę. Toyota Camry otrzymała konfigurowalne cyfrowe wskaźniki, większy ekran systemu multimedialnego (12,3 cala) i nową wersję systemu info-rozrywki z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto. W nowym modelu wykorzystano także lepsze materiały. Zmieniło się więc sporo, ale nie zmienia się sposób obsługi - wszystkim sterujemy dużymi i fizycznymi przyciskami.
Pod maską odświeżonej Toyoty Camry debiutuje napęd hybrydowy 5. generacji, którego sercem - po raz pierwszy - jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu napędowego to 231 KM (+13 KM względem poprzednika) i 221 Nm momentu obrotowego. Wraz z podniesieniem mocy skrócił się czas przyspieszenia - teraz od 0 do 100 km/h sedan rozpędza się w 7,9 sekundy (wcześniej 8,3 sekundy).
Z mocniejszym silnikiem elektrycznym jednostka Hybrid Dynamic Force pracuje na niższych obrotach, a to bezpośrednio przekłada się na zużycie paliwa. Toyota Camry po zmianach zużywa średnio od 5,1 do 5,4 l/100 km (wcześniej 5,3-5,6 l/100 km). Auto jest teraz mocniejsze, szybsze i bardziej oszczędne, a przy tym ma się lepiej prowadzić. To za sprawą przeprojektowanego zawieszenia - z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu podwójne wahacze.
Podobnie jak wcześniej sedan po liftingu występuje w trzech wersjach wyposażenia - Comfort, Prestige oraz Executive. Na liście wyposażenia standardowego Toyoty Camry po modernizacji znajdziemy m.in.: dwustrefową klimatyzację, indukcyjną ładowarkę, inteligentny tempomat adaptacyjny, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect oraz cała masę systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.
Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Comfort (od 185 900 zł)
- Tapicerka materiałowa
- 17-calowe felgi aluminiowe (215/55 R17)
- Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
- Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
- Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu
- System bezkluczykowego dostępu
- Kamera monitorująca kierowcę (DMC)
- Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
- Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)
Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Prestige (od 205 900 zł)
- Tapicerka skórzana (skóra naturalna i syntetyczna)
- 18-calowe felgi aluminiowe (235/45 R18)
- Wentylowane fotele przednie
- Elektryczna regulacja kolumny kierownicy
- Światła główne w technologii LED
- Tylne światła w technologii LED
- Przyciemniane szyby tylne
- Digital Cockpit (cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3-cala)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu pojazdu (FCTA)
- Asystent zmiany pasa ruchu (LCA)
Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Executive (od 225 900 zł)
- Klimatyzacja automatyczna (trzystrefowa)
- Cyfrowe lusterko wsteczne
- Opuszczające się lusterka podczas cofania
- Spryskiwacz kamery cofania
- Pamięć ustawień lusterek zewnętrznych
- Pamięć ustawień fotela kierowcy
- Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
- Otwór w tylnej kanapie
- Podłokietnik tylny z możliwością sterowania radiem i elektrycznym pochyleniem tylnych foteli, regulacji temperatury klimatyzacji oraz rolety tylnej szyby
- Wyświetlacz na przedniej szybie (HUD)
- System Premium Audio JBL (9 głośników)
- System kamer 360 stopni
W 2024 roku Volkswagen Passat, Renault Talisman czy Mazda 6, to modele, które nie są już oferowane, a to oznacza, że Toyota Camry to obecnie jedyny spalinowy sedan segmentu D na europejskim rynku. Sukces murowany? Czas pokaże!