Nowa Toyota Camry już w salonach. 5. generacja hybrydy i lepsze wyposażenie

Toyota Camry po gruntownym face liftingu wjeżdża do polskich salonów. Flagowy sedan po zmianach ma pod maską oszczędniejszy napęd hybrydowy 5. generacji i jest jeszcze lepiej wyposażony. Importer zdradził szczegóły oferty i podzielił się cenami.

Nowa Toyota Camry (2024)
Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Odświeżona Toyota Camry debiutuje nad Wisłą - już oficjalnie. Na początku roku przyglądaliśmy się nowej odsłonie flagowego sedana podczas premierowych pokazów, a dziś limuzyna po face liftingu jest już dostępna w polskim konfiguratorze importera. Co się zmieniło względem poprzednika? W ramach tej modernizacji zmieniło się naprawdę wiele.

Nowa Toyota Camry. Czym wyróżnia się flagowy sedan po zmianach?

Nową Toyotę Camry po zmianach rozpoznamy z daleka. Ma zupełnie nowy front tożsamy z nowym Priusem czy C-HR, przeprojektowany pas tylny i występuje w nowych kolorach nadwozia - miedziano-brązowym “Precious Bronze" (4400 zł) i ciemnoniebieskim “Elite Blue" (2900 zł) - oraz wyjeżdża na nowych 17- (215/55 R17) i 18-calowych felgach aluminiowych (235/45 R18). Nowa odsłona Camry wciąż jest bardzo elegancka, choć teraz ma w sobie trochę więcej sportu. Linia boczna się nie zmieniła, choć z nowymi zderzakami nadwozie jest o 35 mm dłuższe.

Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry. Nowy i bardziej cyfrowy kokpit

Wraz z nadwoziem zmieniło się także wnętrze. Wraz z deską rozdzielczą zmieniono także tunel środkowy i zamontowano inną kierownicę. Toyota Camry otrzymała konfigurowalne cyfrowe wskaźniki, większy ekran systemu multimedialnego (12,3 cala) i nową wersję systemu info-rozrywki z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto. W nowym modelu wykorzystano także lepsze materiały. Zmieniło się więc sporo, ale nie zmienia się sposób obsługi - wszystkim sterujemy dużymi i fizycznymi przyciskami.

Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry. Mocniejsza i oszczędniejsza hybryda 5. generacji

Pod maską odświeżonej Toyoty Camry debiutuje napęd hybrydowy 5. generacji, którego sercem - po raz pierwszy - jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu napędowego to 231 KM (+13 KM względem poprzednika) i 221 Nm momentu obrotowego. Wraz z podniesieniem mocy skrócił się czas przyspieszenia - teraz od 0 do 100 km/h sedan rozpędza się w 7,9 sekundy (wcześniej 8,3 sekundy).

Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Z mocniejszym silnikiem elektrycznym jednostka Hybrid Dynamic Force pracuje na niższych obrotach, a to bezpośrednio przekłada się na zużycie paliwa. Toyota Camry po zmianach zużywa średnio od 5,1 do 5,4 l/100 km (wcześniej 5,3-5,6 l/100 km). Auto jest teraz mocniejsze, szybsze i bardziej oszczędne, a przy tym ma się lepiej prowadzić. To za sprawą przeprojektowanego zawieszenia - z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu podwójne wahacze.

Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry. Do wyboru trzy wersje wyposażenia

Podobnie jak wcześniej sedan po liftingu występuje w trzech wersjach wyposażenia - Comfort, Prestige oraz Executive. Na liście wyposażenia standardowego Toyoty Camry po modernizacji znajdziemy m.in.: dwustrefową klimatyzację, indukcyjną ładowarkę, inteligentny tempomat adaptacyjny, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect oraz cała masę systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.

Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Comfort (od 185 900 zł)

  • Tapicerka materiałowa
  • 17-calowe felgi aluminiowe (215/55 R17)
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu
  • System bezkluczykowego dostępu
  • Kamera monitorująca kierowcę (DMC)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS)
Toyota Camry po liftingu pojawi się na polskich drogach we wrześniu.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Prestige (od 205 900 zł)

  • Tapicerka skórzana (skóra naturalna i syntetyczna)
  • 18-calowe felgi aluminiowe (235/45 R18)
  • Wentylowane fotele przednie
  • Elektryczna regulacja kolumny kierownicy
  • Światła główne w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Digital Cockpit (cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3-cala)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu pojazdu (FCTA)
  • Asystent zmiany pasa ruchu (LCA)
Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry - wyposażenie wersji Executive (od 225 900 zł)

  • Klimatyzacja automatyczna (trzystrefowa)
  • Cyfrowe lusterko wsteczne
  • Opuszczające się lusterka podczas cofania
  • Spryskiwacz kamery cofania
  • Pamięć ustawień lusterek zewnętrznych
  • Pamięć ustawień fotela kierowcy
  • Podgrzewane skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Otwór w tylnej kanapie
  • Podłokietnik tylny z możliwością sterowania radiem i elektrycznym pochyleniem tylnych foteli, regulacji temperatury klimatyzacji oraz rolety tylnej szyby
  • Wyświetlacz na przedniej szybie (HUD)
  • System Premium Audio JBL (9 głośników)
  • System kamer 360 stopni
Wersje
Comfort
Prestige
Executive
Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force 231 KM e-CVT
od 185 900 zł
od 205 900 zł
od 225 900 zł
Nowa Toyota Camry (2024)Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowa Toyota Camry. Konkurencji w tej klasie już nie ma

W 2024 roku Volkswagen Passat, Renault Talisman czy Mazda 6, to modele, które nie są już oferowane, a to oznacza, że Toyota Camry to obecnie jedyny spalinowy sedan segmentu D na europejskim rynku. Sukces murowany? Czas pokaże!

Nowa Toyota Camry. Co przyniósł lifting flagowego sedana?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas