Nowa Kia Sorento już w Polsce. Ma 7 miejsc i prawdziwy skarb pod maską

Nowa Kia Sorento wjechała do Polski. Rodzinny SUV po liftingu upodobnił się do innych nowości marki, a pod maską znalazł się prawdziwy skarb, który do 7-miejscowego auta pasuje jak ulał. Ile kosztuje koreańska nowość?

Kia Sorento po liftingu. Wiemy, ile koreańska nowość kosztuje w Polsce
Kia Sorento po liftingu. Wiemy, ile koreańska nowość kosztuje w PolsceKiamateriały prasowe

Nowa Kia Sorento - co nowego po liftingu?

Cztery lata po oficjalnym debiucie Kia Sorento powraca w odświeżonej wersji. Koreański SUV doczekał się face liftingu, dzięki któremu - za sprawą nowych zderzaków i reflektorów - upodobnił się do najnowszych, rodzinnych modeli marki tj. elektrycznego EV9 i większego Telluride, oferowanego w Stanach Zjednoczonych. W kabinie natomiast pojawiły się dwa duże wyświetlacze o przekątnej 12,3-cala, najnowsza wersja systemu multimedialnego i m.in. czytnik linii papilarnych.

Kia Sorento wjeżdża do Polski. Ceny startują od 241 900 złKiamateriały prasowe

Nowa Kia Sorento - wersje i silniki

Kia Sorento po liftingu występuje w trzech wersjach wyposażenia - L, XL oraz Prestige Line - a także w trzech wersjach silnikowych i jest dostępna z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Po liftingu gama silnikowa składa się z hybrydy (HEV), hybrydy plug-in (PHEV) oraz - co najlepsze - diesla (CRDi).

W obydwu odmianach benzynowych - hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej plug-in (PHEV) - sercem układu napędowego jest spalinowy silnik 1.6 T-GDI, który współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Hybryda dostępna jest z napędem 2WD lub 4WD, a w przypadku wersji z gniazdkiem napęd na obie osie jest już standardem. W przypadku “ropniaka" o pojemności 2,2-litra moment obrotowy jest przenoszony na jedną lub obie osie za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowe (8DCT).

Kia Sorento po liftingu. W kabinie pojawiły się dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3-calaKiamateriały prasowe

Nowa Kia Sorento - wersje i ceny w Polsce

Sprzedaż nowego modelu już ruszyła. Cennik otwiera wersja 7-miejscowa z silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRDi o mocy 193 KM i napędem na wszystkie koła. Takie zaplecze pozwala się rozpędzić do pierwszej “setki" w 9,7 sekundy.  W późniejszym czasie oferta powiększy się o wersję hybrydową (HEV) i hybrydową plug-in (PHEV).

Ceny modelu zaczynają się od 241 900 zł. Tyle zapłacimy za bazową wersję “L" w 7-osobowej konfiguracji, która na liście wyposażenia posiada już nowoczesne systemy bezpieczeństwa, dwustrefową klimatyzację, dwa ekrany o przekątnej 12,3-cala, 18-calowe felgi, relingi dachowe oraz półskórzaną tapicerkę. Na pokładzie tej odmiany znajdziemy także podgrzewane fotele z kierownicą, kilka gniazd USB-C i system bezkluczykowego dostępu.

Kia Sorento po liftingu. Po zmianach przypomina elektryczne EV9 i Telluride.Kiamateriały prasowe

W bogatszej odmianie wyposażenia “XL" dostępnej od 259 900 zł otrzymujemy dodatkowo w pełni skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele, podgrzewane skrajne tylne siedzenia, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika, a także większe, 19-calowe felgi i oświetlenie nastrojowe wnętrza.

W topowej wersji “Prestige Line", której ceny zaczynają się od 289 400 zł, klient bez poniesienia dodatkowych kosztów może zdecydować się na odmianę 6-miejscową z dwoma kapitańskimi fotelami w drugim rzędzie. W tym wariancie lista wyposażenia standardowego jest wzbogacona o system kamer 360 stopni, wyświetlacz HUD, elektrycznie regulowaną kierownicę, wentylowane oraz wygodniejsze fotele przednie z masażem i system nagłośnienia firmy Bose.

Kia Sorento debiutuje nad Wisłą. W ofercie dostępny diesel o mocy 193 KMKiamateriały prasowe
"Interwencja": Jest wściekła na decyzję policji. Publikuje nagranie wypadkuPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas