Nowa gwiazda na polskich drogach. Mercedes klasy E debiutuje w Warszawie
Najnowsza, szósta generacja jednego z najważniejszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy wreszcie dotarła do Polski. Po blisko pięciu miesiącach po światowej premierze, nowy Mercedes klasy E typoszeregu W214 zadebiutował w Warszawie. Wiemy ile kosztuje, co znajdzie się pod maską oraz kiedy pierwsze egzemplarze trafią do klientów.
Na nową odsłonę Mercedesa klasy E czekało wielu. Trudno się temu dziwić, bowiem to właśnie ten model od lat jest wizytówką marki. Owszem, najważniejsza jest flagowa klasa S, ale ta limuzyna jest zarezerwowana dla iście majętnej klienteli. Mercedes klasy E jest w hierarchii tuż pod nią, a to oznacza, że również musi trzymać bardzo wysoki poziom - przekonaliśmy się o tym podczas pierwszych dziennikarskich jazd nowym modelem.
W nowej generacji W214 poprzeczka zawieszona jest naprawdę wysoko, a przed klientami stoi spore wyzwanie. Nowy Mercedes klasy E to zupełnie odświeżona stylistyka i rozwiązania rozwiązaniom, jakich do tej pory nie było nawet we flagowej limuzynie.
Mowa tu chociażby o podświetlanej osłonie grilla, tylnych świateł do jazdy dziennej LED w kształcie trójramiennych gwiazd, gigantycznego wyświetlacza “Superscreen" z trzecim ekranem dla pasażera przedniego rzędu czy kamerze zamontowanej na szczycie deski rozdzielczej, która umożliwia branie udziału w spotkaniach biznesowych. Nowa wersja systemu multimedialnego MBUX pozwala także na szybkie i wygodne surfowanie po sieci, przewijanie TikToka czy oglądanie filmów na YouTube. Więcej o nowej klasie E pisaliśmy tutaj.
Szósta generacja Mercedesa klasy E będzie dostępna z 4- i 6-cylindrowymi jednostkami napędowymi. Klienci mają dziś do wyboru wersje benzynowe (E 200), wysokoprężne (E 220 d i E 220 d 4MATIC), a także hybrydy typu plug-in (E 300 e, E 300 e 4MATIC i E 400 e 4MATIC) z zasięgiem przekraczającym 100 km w trybie elektrycznym. W niedalekiej przyszłości oferta powiększy się również o warianty E 200 4MATIC, E 300 de i E 300 de 4MATIC, jak również 6-cylindrowe wersje E 450 d 4MATIC czy E 450 4MATIC.
Najnowsza generacja debiutuje rzecz jasna jako luksusowa limuzyna i praktyczne kombi, ale nie tylko. Dla tych, którzy nie chcą się przesiadać do wielkich SUV-ów, powstała podniesiona odmiana All-Terrain. Uterenowiony wariant nowej klasy E, zaprezentowany oficjalnie na tegorocznych targach IAA Mobility 2023, trafi do sprzedaży w połowie października. Polski cennik nowej limuzyny otwiera benzynowa wersja E 200 z napędem na tylną oś (269 900 zł). Z kolei za wersję E 220 d z 2-litrowym "ropniakiem" zapłacimy co najmniej 285 900 zł. Niskoemisyjna odmiana E 300 e z wtyczką startuje od 315 900 zł. Pierwsze egzemplarze nowej klasy E wyjadą na polskie drogi już pod koniec września.