Nissan Patrol po gruntownym liftingu

Dobrze znany (kiedyś również i w naszym kraju) terenowy model Nissana doczekał się szeroko zakrojonej modernizacji.

Typoszereg Y62 - bo o nim mowa - oferowany jest głównie na rynkach Bliskiego Wschodu. Nie dziwi więc, że na premierę odświeżonego modelu wybrano stolicę Zjednoczonych Emiratów Arabskich - Abu Zabi.

Potężna terenówka wciąż budowana jest według "starej, dobrej" szkoły. Auto bazuje na solidnej ramie i zgodnie z tradycją, jest w stanie "prostować" nierówności nawierzchni. Masa własna oscyluje w okolicach 2,8 tony!

Ponieważ Patrol Y62 oferowany jest głównie w "rajach naftowych", producent nie przewidział żadnej odmiany wysokoprężnej. Najmniejszy z oferowanych silników to benzynowe V6 o pojemności 4,0 l (275 KM i 394 Nm). Zdecydowana większość nabywców decyduje się jednak na V8 o pojemności 5,6 l (400 KM i 560 Nm). W tej drugiej wersji auto oferowane jest z aktywnym, hydraulicznym zwieszeniem.

Reklama

Co właściwie zmieniło się w Nissanie Patrolu? Samochód otrzymał zupełnie nowy pas przedni. Potężna osłona chłodnicy ma teraz kształt litery V. Ciekawy efekt dają zachodzące na reflektory błotniki. Same lampy wyposażono w diodowe światła do jazdy dziennej przypominające literę C (Nissan mówi o inspiracji bumerangiem). Nowa jest też tylna ściana karoserii, gdzie pojawiły się np. nowe światła z modnymi, sekwencyjnymi, kierunkowskazami.

W kabinie znajdziemy teraz dwa dotykowe wyświetlacze. Pierwszy służy do wyświetlania komunikatów nawigacji i systemu info-rozrywki. Drugi pełni rolę centrum dowodzenia systemami pokładowymi. Lista opcji obejmuje np. skórzaną, pikowaną, tapicerkę i klimatyzowane fotele. Nowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa to m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą.

Lokalni nabywcy mogą już składać zamówienia na odświeżonego Nissana Patrola Y62. Nissan z dumą podkreśla, że od premiery pierwszej generacji (4W60), w 1951 roku, na drogi całego świata trafiło już ponad 1,9 mln egzemplarzy cenionej terenówki.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy