Niemcy zdecydowali, gdzie zbudują nową fabrykę samochodów. Będzie to Polska
To już pewne. Volkswagen w okolicach Poznania zbuduje nową fabrykę. Od 2016 roku produkowany będzie w niej (na cały świat) dostawczy Crafter nowej generacji.
Za dwa lata Mercedes zamierza zakończyć współpracę z Volkswagenem i skoncentrować się na rozwoju Sprintera. Władze koncernu z Wolfsburga musiały zatem myśleć o przyszłości swojego modelu maxi-dostawczaka.
Tym bardziej, że popyt na samochody użytkowe utrzymuje się na niezłym poziomie, ten segment rynku został w mniejszym stopniu dotknięty kryzysem niż rynek aut osobowych.
Atuty Polski, jako miejsca produkcji Craftera, to zadomowienie Volkswagena w naszym kraju, niezła infrastruktura komunikacyjna, bliskość zachodniego sąsiada, ale przede wszystkim wciąż relatywnie niskie koszty produkcji.
Według badań instytutu ekonomicznego z Kolonii godzina pracy robotnika w przemyśle przetwórczym w Polsce kosztuje pracodawcę 6,65 euro, podczas gdy w Niemczech 36,98 euro.
Wartość kolejnej inwestycji Volkswagena w Polsce szacuje się na pół miliarda euro, nowa fabryka zatrudni prawdopodobnie około 3 tysięcy pracowników i powstanie w pobliżu Poznaniem, gdzie już teraz VW produkuje modele Caddy i T5.
Volkswagen rozpatrywał kilka lokalizacji w Europie Środkowej oraz w Turcji. Propozycja spod Poznania wygrała ze względu na istniejący już tam inny zakład Volkswagena oraz działających w okolicy licznych dostawców. Nowa fabryka ma produkować do 70 tysięcy pojazdów rocznie.
Dzisiaj o godz. 11. w Centrum Konferencyjno -Szkoleniowym Spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu w obecności ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego oraz przedstawiciel koncernu Volkswagen AG, podczas specjalnej konferencji prasowej dowiemy się więcej szczegółów na temat tej inwestycj.