Nie chciał być gorszy od Hamiltona i kupił potwora. Kosztował 11 mln złotych!

Debiut drogowego bolidu od AMG przez lata stał pod znakiem zapytania. Finalnie inżynierom udało się sprostać europejskim normom i oto jest. Mercedes-AMG One to mocno limitowany hipersamochód, który czerpie pełnymi garściami z bolidów F1. Cena? Kosmiczna, ale chętnych nie brakuje. Swój egzemplarz odebrał właśnie Valtteri Botttas!

Kolejne Mercedesy-AMG One trafiają do szczęśliwców, którzy kilka lat temu wpisali się na listę. Próg wejścia był wysoki, bowiem każdy 1 z 275 egzemplarzy kosztował ok. 2,7 mln dolarów (ok. 11 mln złotych). Valtteri Bottas, kiedyś kierowca F1 w zespole Williams, później AMG Petronas F1 Team, a teraz Alfy Romeo, właśnie odebrał swój egzemplarz. Fin jest przekonany, że na ten samochód było warto czekać.

Valtteri nie chciał być gorszy od Hamiltona

Fiński kierowca zamówił samochód kilka lat temu, kiedy jeszcze jeździł dla Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team. Niemniej, tak jak wszyscy inni, musiał odczekać swoje. Wreszcie jednak niebieski AMG One został oficjalnie przekazany w jego ręce. Istnieje szansa, że spotka się na światłach z Lewisem Hamiltonem, który zamówił dwa takie auta - jednego dla siebie, a drugiego dla swojego ojca.

Mercedes-AMG One. Ma ponad 1000 KM i napęd z bolidu F1

Reklama

Mercedes-AMG One to bez wątpienia jedna z najciekawszych premier ostatnich lat. Za kabiną pasażerską pracuje silnik V6 o pojemności 1.6-litra, który “kręci się" do 11 tys. obr./min. Przy wsparciu trzech elektrycznych silników, hybrydowy napęd generuje łącznie moc 1063 KM. Auto waży blisko 1700 kg, ma 7-biegową skrzynię automatyczną,  napęd na wszystkie koła, a do pierwszej “setki" przyspiesza w 2,9 sekundy. 

Mało imponujące? Cóż, podobny czas od 0 od 100 km/h potrafi osiągnąć dziś także wielka limuzyna AMG, jednak model One od 0 do 300 km/h potrzebuje tylko 15,6 sekundy. Ten bolid to rzecz jasna hybryda plug-in, która potrafi poruszać się w trybie elektrycznym - deklarowany zasięg na prądzie to ok. 18 kilometrów (akumulator 8,4 kWh).


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Formuła 1 | Mercedes-Benz | Mercedes-AMG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy