Najpopularniejszy samochód Lexusa w Polsce z pełną dostępnością
Materiał promocyjny
Lexus NX to od lat prawdziwy bestseller japońskiego producenta, a ostatnie dane sprzedaży wskazują, że zainteresowanie nim rośnie jeszcze bardziej i to w imponującym tempie. Co jest tajemnicą sukcesu tego luksusowego SUV-a? Jednym z czynników jest bez wątpienia szybki czas realizacji zamówienia na wymarzone auto, ale NX wyróżnia się tak naprawdę całym szeregiem zalet.
Lexus NX cieszy się ogromnym zainteresowaniem
Klienci już od lat uwielbiają SUV-y, a złotym środkiem wśród tych samochodów są zdecydowanie modele klasy średniej. Wystarczająco obszerne, aby sprostać potrzebom nawet większej rodziny, zapewniające wysoki poziom komfortu i bogate wyposażenie, ale nadal nieprzytłaczające swoimi rozmiarami oraz będące znacznie przystępniejsze cenowo niż modele klasy wyższej.
Nic więc dziwnego, że to właśnie NX jest prawdziwym bestsellerem Lexusa i to już od momentu, gdy jego pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 2014 roku. Od tego czasu w Polsce sprzedało się już 16 936 egzemplarzy tego SUV-a, a w ostatnim czasie zainteresowanie nim gwałtownie wzrosło.
Tylko w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku Polacy kupili 3051 NX-ów, co stanowi wzrost aż o 238 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Dzięki temu jest on najpopularniejszym Lexusem w Polsce, a także drugim najbardziej popularnym modelem segmentu premium.
Lexus NX łączy nowoczesne rozwiązania i wysoką ergonomię
Przyczyn takiej popularności Lexusa NX oraz jej znaczącego wzrostu w ostatnim czasie, upatrywać można naprawdę w wielu cechach tego modelu. Weźmy choćby samą stylistykę, która stanowi rozwinięcie bardzo wyrazistej i futurystycznej prezencji znanej już z poprzednika. Nadal znajdziemy tu duży grill w kształcie klepsydry oraz światła do jazdy dziennej w kształcie litery "L", więc natychmiast można stwierdzić, że to model Lexusa, ale stylistyka jest przy tym bardzo świeża. Zainspirowała ona też projektantów podczas tworzenia kolejnych nowości marki, jak większy SUV w gamie, czyli RX.
Można więc powiedzieć, że NX wyznaczył nowy kierunek projektowania w Lexusie i widać to bardzo dobrze również we wnętrzu. Świetną jakość wykonania oraz najwyższej próby materiały wykończeniowe Japończycy stosują od zawsze, ale w opisywanym modelu po raz pierwszy zaprezentowano nową generację systemu multimedialnego, korzystającego między innymi z takich udogodnień jak nawigacja w chmurze czy obsługa głosowa z pomocą asystenta Lexus Concierge.
Jako przykład dbałości o szczegóły weźmy panel klimatyzacji. Współczesne trendy nakazują, aby sterowało się nią z centralnego ekranu, ale kierowcy często narzekają na kiepską ergonomię takiego rozwiązania i konieczność przeklikiwania się przez menu, kiedy tylko chcą coś zmienić. Dlatego też Lexus wydzielił osobną strefę z przełącznikami do klimatyzacji oraz ogrzewania i wentylacji foteli, dzięki czemu zawsze są one pod ręką. Co więcej, temperaturę reguluje się fizycznymi pokrętłami, które zatopione są w ekranie, dzięki czemu w ich wnętrzu wyświetlana jest wybrana temperatura. To niby drobiazg, ale doskonale pokazuje kreatywne (i jakże japońskie) połączenie tradycji oraz nowoczesności.
Lexus NX wyposażony jest także w pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, na który składa się aż 17 rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego, które pomagają kierowcy uniknąć niebezpiecznych sytuacji lub ograniczyć skutki zderzenia. Oprócz systemów ostrzegających o ryzyku kolizji lub potrącenia pieszych i rowerzystów, a także zapobiegających takim zdarzeniom w razie braku reakcji ze strony kierującego, znajdziemy również takie rozwiązania jak na przykład elektroniczne klamki z systemem Safe Exit Assist, które nie pozwalają otworzyć drzwi, jeśli z tyłu nadjeżdża inny uczestnik ruchu. Stworzenie funkcji, która dba o bezpieczeństwo nawet w tak konkretnej sytuacji, jak otwieranie drzwi na postoju, doskonale dowodzi przywiązania inżynierów Lexusa do dbałości o bezpieczeństwo podróżnych.
Lexus NX występuje wyłącznie z mocnymi i bardzo oszczędnymi napędami
O sukcesie Lexusa NX z pewnością zdecydowała też jego gama silnikowa. Auto dostępne jest tylko z oszczędnymi i ekologicznymi napędami hybrydowymi. Do wyboru jest NX 350h o mocy 243 KM, występujący z napędem na przednie lub wszystkie koła. W tym drugim wariancie przyspiesza do 100 km/h w jedynie 7,7 s, a średnie spalanie wynosi poniżej 6 l/100 km. Emisja CO2 w cyklu WLTP wynosi odpowiednio 127-134 g/km i 133-146 g/km. Doskonałe wręcz połączenie naprawdę dobrych osiągów z zapotrzebowaniem na paliwo na poziomie miejskiego hatchbacka.
Jeszcze bardziej wymagający kierowcy mogą natomiast zdecydować się na wersję NX 450h+, czyli hybrydę plug-in. Rozwija ona 309 KM mocy i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 s, więc z powodzeniem można o niej mówić jako o odmianie usportowionej. Z drugiej jednak strony, potrafi przejechać do 98 km w trybie elektrycznym, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na co dzień korzystać z NX-a 450h+ jak z pojazdu elektrycznego. Emisja CO2 w cyklu WLTP wynosi 20-26 g/km, a średnie spalanie - 0,9 -1,1 l/100 km.
O sukcesie Lexusa NX decyduje również finansowanie
Ceny Lexusa NX zaczynają się od 227 900 zł, ale osoby zainteresowane tym japońskim SUV-em, mogą też skorzystać z ofert promocyjnych. Przykładowo teraz za odmianę NX 350h Prestige z napędem na przód trzeba zapłacić tylko 221 900 zł, a więc o 36 tys. zł mniej, niż wynosi cena katalogowa. Lexus oferuje także atrakcyjne oferty finansowania pojazdu, jak najem KINTO ONE, w którym NX-a można mieć już od 1590 zł netto miesięcznie.
Nie bez znaczenia jest także to, o czym wspomnieliśmy na początku, czyli bezproblemowa dostępność modelu. Od kilku ostatnich lat producenci samochodów muszą borykać się z różnorakimi problemami, które wpływają na moce produkcyjne fabryk, czego efektem są bardzo długie czasy oczekiwania na zamówione auto. Lexus nie ma takich problemów i każda wersja silnikowa oraz każdy z pięciu poziomów wyposażenia (Elegance, Business, Prestige, F SPORT i Omotenashi) w NX-ie jest dostępny z szybkim terminem realizacji zamówienia.
Materiał promocyjny