Najlepsze silniki 2003!

Wczoraj w centrum Stuttgart Messe odbyła się uroczystość wręczenia nagród za najlepsze silniki 2003 roku (International Engine of the Year Awards 2003). Tegorocznym przebojem okazał się rotacyjny silnik RENESIS montowany w nowej Mazdzie RX-8, który otrzymał wyróżnienia aż w trzech kategoriach.

Silnik RENESIS (kliknij)
Silnik RENESIS (kliknij)INTERIA.PL

Japoński motor nagrodzono w kategoriach "najlepszy nowy silnik", "najlepszy silnik o pojemności 2,5-3,0 litra" oraz w najbardziej prestiżowej - "silnik roku 2003". Więcej na temat Mazdy RX-8 przeczytasz TUTAJ.

Mazda po raz pierwszy została nagrodzona w plebiscycie na najlepsze jednostki napędowe roku. Konkurs ten organizowany jest rokrocznie od 1999 r. przez magazyn "Engine Technology International", a jego jurorami jest 50 dziennikarzy-specjalistów z 22 krajów świata, takich jak USA, Niemcy, Afryka Południowa, Francja, Argentyna, Kanada, czy też Australia.

INTERIA.PL

-

Ten motor świetnie pracuje. System Felixa Wankla został zastosowany w sposób nadzwyczaj udany. RENESIS jest mocny, cichy i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy

- komplementowali japoński silnik jurorzy.

Mazda nie była jednak jedynym japońskim producentem wyróżnionym w tegorocznym plebiscycie na najlepszy silnik roku. Honda wygrała aż w czterech z 12 rozpatrywanych kategorii. Trzy sukcesy przyniósł jej nowoczesny i ekonomiczny silnik hybrydowy.

2003 rok był udany również dla niemieckich producentów. BMW odniosło zwycięstwa w trzech kategoriach - 1,4-1,8 litra, 2,0-2,5 litra oraz 3,0-4,0 litra, natomiast Volkswagen dorzucił jedną wygraną w najwyższej kategorii pojemnościowej ze swoim potężnym 5-litrowym silnikiem wysokoprężnym V10.

Wyniki plebiscytu w poszczególnych kategoriach:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas