Najdłuższy na świecie transit!
Zespół rozwojowy działu pojazdów użytkowych Ford of Europe, pracujący w Centrum Technicznym w Dunton, uczcił przyznanie nagrody "Van of the Year 2007" dla transita przez zbudowanie specjalnego pojazdu - transita XXL.
Transit XXL oparty jest na pasażerskiej wersji Tourneo, tyle że jest znacznie dłuższy i prawdopodobnie jest najdłuższym transitem na świecie.
Zbudowany w Dunton jako projekt specjalny, XXL składa się z komponentów normalnie spotykanych w transitach. Konstrukcja oparta jest na dwóch transitach tourneo o krótkim rozstawie osi połączonych w rodzaj limuzyny, która przewozi kierowcę i siedmiu pasażerów. Tyle że w warunkach komfortowych pierwszej klasy!
Każdy pasażer cieszy się skórzanym "fotelem kapitańskim" o siedmiokierunkowej regulacji, ogrzewaniu, podłokietnikach, podporach lędźwiowych. Zarówno przestrzeń w okolicy ramion, jak i nóg została znacząco powiększona!
Unikalny pojazd zaprojektowano, by demonstrował liczne możliwości transita. Mierzy 7,4 m długości przy rozstawie 5,9 m. Zwykły tourneo ma 4,9 m przy rozstawie 2,9 m.
Transit XXL ma odsuwane drzwi po obydwu stronach i przyciemniane szyby.
W środku są wykładziny takie jak w tourneo i dwustrefowa klimatyzacja, której tylna część jest sterowana z tyłu.
XXL jest napędzany standardowym silnikiem 2,2 Duratorq TDCi o mocy 130 KM , jednak skrzynia 5-biegowa została dostosowana do większego pojazdu. System hamulcowy został także wzmocniony.
Konstrukcja nadwozia ma poważne wzmocnienia pod podłogą i w dachu, by zapewnić sztywność i bezpieczeństwo. Masa netto to 2500 kg. Wykorzystując model FT 350 o przednim napędzie, dostrojono zawieszenie do DMC 3500 kg, pozwalającej na pełne obciążenie pasażerami i bagażem.