Nagroda dla Picasso

Citroen i Euro RSCG Works zdobyły nagrodę EFFIE 2000, w kategorii motoryzacji, za kampanię reklamową towarzyszącą wprowadzeniu do sprzedaży xsary picasso. Nagroda EFFIE, utworzona w 1969 roku w Stanach Zjednoczonych i przyznawana we Francji przez AACC (Association des Agences Conseil en Communication - stowarzyszenie agencji świadczących doradztwo w zakresie komunikacji), jest jedyną nagrodą honorującą kampanię reklamową za swą skuteczność. Jej celem jest wykazanie roli reklamy i promocji w uzyskaniu przez firmę sukcesu.

article cover
INTERIA.PL

Citroen i Euro RSCG Works zdobyły nagrodę EFFIE 2000, w kategorii motoryzacji, za kampanię reklamową towarzyszącą wprowadzeniu do sprzedaży xsary picasso.

Nagroda EFFIE, utworzona w 1969 roku w Stanach Zjednoczonych i przyznawana we Francji przez AACC (Association des Agences Conseil en Communication - stowarzyszenie agencji świadczących doradztwo w zakresie komunikacji), jest jedyną nagrodą honorującą kampanię reklamową za swą skuteczność. Jej celem jest wykazanie roli reklamy i promocji w uzyskaniu przez firmę sukcesu.

Citroen i Euro RSCG Works zdecydowały się wykorzystać potencjał nazwy modelu i skojarzyć go z dziełem sztuki. Nasunęło to w naturalny sposób hasło tej kampanii: "xsara

picasso - uwolnij wyobraźnię" oraz prosty, a zarazem kreatywny pomysł przeniesienia dzieł Picassa w świat motoryzacji.

Akcja telewizyjnej reklamówki toczy się w fabryce produkującej xsary picasso. W lakierni, nagle, w ciągu ułamka sekundy robot zostaje zainspirowany geniuszem Pablo Picasso... i maluje samochód w stylu wielkiego Mistrza...

Interesujące były także akcje plakatowe. Seria 6 billboardów jest oparta na tym samym pomyśle zastąpienia samochodu obrazem, umieszczonym w świecie motoryzacji.

W całej Francji pojawiły się 3 rodzaje plakatów o koncepcji, przedstawiających dzieła Picassa na stacji benzynowej, na podnośniku czy też na lorze przewożącej samochody. Obraz został świadomie potraktowany w bardzo prosty, graficzny i zarazem symboliczny sposób. Plakatom tym towarzyszyły trzy ujęcia samochodu, ukazujące xsarę pod różnym kątem. W sumie od 29 grudnia 1999 roku do 4 stycznia 2000 wzdłuż dróg Francji rozwieszono 26 tys. plakatów.

Równolegle do tej akcji plakatowej, przeprowadzono drugą kampanię opartą na jednym prostym plakacie. Także i tutaj wykorzystano skojarzenie samochodu z dziełem sztuki, ponieważ plakat przedstawia samochód jakby zdjęty ze ściany... niczym przed chwilą zdjęty ze ściany obraz.

Reklamy prasowe zaś, opracowane pod kątem wyeksponowania wyposażenia modelu ukazywały dzieła Pablo Picasso dobrane w taki sposób aby stanowiły ilustrację walorów produktu. Cztery obrazy w wariancie jedno i dwustronicowym podkreślały: przestronność, bezpieczeństwo i funkcjonalność

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas