Motor Show 2014. 96 013 odwiedzających. To rekord!

Organizatorzy tegorocznej edycji największych w Polsce targów motoryzacyjnych Motor Show 2014 od dłuższego czasu przekonywali, że poziom wydarzenia będzie wyjątkowo wysoki, a dzięki skali uda się usatysfakcjonować zwiedzających z całego kraju.

article cover
PAP

Czy cel został osiągnięty? Kto był, te wie. Kto nie mógł dotrzeć do Poznania, niech dokładnie czyta dalej!

PAP

Cztery targowe dni, pełne emocji i niezapomnianych wrażeń właśnie przeszły do historii, jako niekwestionowane święto branży motoryzacyjnej. Od 27 do 30 marca Poznań stał się stolicą miłośników jedno- i dwuśladów, maszyn o potężnej mocy i urzekającym designie. Nie zabrakło również pięknych kobiet, których urok osobisty nie przyćmiewał, ale podkreślał wyrafinowane sylwetki premierowych modeli samochodów, motocykli i camperów oraz samolotów.

Motor Show 2014 w liczbach

Tegoroczna edycja wielkiej motoryzacyjnej fety to przede wszystkim 200 wystawców, którzy jeszcze silniej zaangażowali się w przygotowanie stoisk oraz toczących się na nich atrakcji. Łącznie zagospodarowano 10 pawilonów oraz teren zewnętrzny, czyli około 50 000 m. kw. powierzchni wystawienniczej, co sprawia, że poznańska zarówno w skali kraju, jak i Europy Środkowo-Wschodniej nie ma sobie równych.

Najbardziej emocjonujące okazała się jednak statystyki dotyczące zwiedzających. W tym roku Targi Motor Show odwiedziło dokładnie 96 013 osób, wśród których znaleźli się zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. W ilu wydarzeniach towarzyszących mogli wziąć udział zwiedzających? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ było ich aż tak wiele. Wiadomo jednak, że wydarzeniu przyglądały się media z całego kraju reprezentowane przez kilkuset akredytowanych dziennikarzy.

Największy Salon Samochodowy

Bez względu na to, w jakim stadium biznesowego rozwoju znajdowała się branża motoryzacyjna, Międzynarodowe Targi Poznańskie zawsze oferowały największe wydarzenie skupiające zarówno profesjonalistów, jak i miłośników motoryzacji. Tegoroczne Motor Show oddało optymistyczne nastroje w branży, prezentując silną pozycję branżowych liderów. A co dokładnie zaprezentowali?

PAP

Szczególnie pierwszego dnia można było uczestniczyć w licznych konferencjach prasowych, podczas których miały miejsce polskie premiery. Było Porsche Macan, Mercedes Klasy S Coupe, Golf Sportsvan, Infiniti Q50, Jeep Cheronee, Nissan Note, Rolls-Royce Wraith. Emocje wzbudziły również jedyna w Polsce Alfa Romeo 4C, Volkswagen XL1, Maserati Ghibli czy hybryda Kia Provo.

Informacja prasowa (moto)

Na Motor Show 2014 nie zabrakło również takich marek, jak Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Peugeot, Hyundai, Lexus, Citroen, Fiat, Abarth, Lancia, Ford, audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda.

Mocny Salon Motocyklowy

Niezwykle imponująco zaprezentował się tegoroczny Salon Motocyklowy, który w stosunku do ubiegłego roku podwoił swoją objętość. Za sukces potraktować można obecność Harleya-Davidsona z globalnym stoiskiem. Imponująco prezentowało się również stoisko BMW oraz Romet. Pozytywnym zaskoczeniem dla wielu zwiedzających było stoisko Piaggio, Vespa, Gilera a także możliwość podziwiania amerykańskiej legendy - motocykli Indian.

PAP

Wśród wystawców pojawili się również ASP Group, Triumph, Modeka, KTM, Yamaha, Lidor, Kaliński, Ruady Śrem, Parts Europe, Junak, ATV Sweden.

Tradycyjnie już motocykliści mogli skorzystać z bezpłatnego parkingu, a na scenie głównej odbył się finał Custom Festivalu, czyli rywalizacji najpiękniejszych motocykli.

Salon Caravaningowy z roku na rok coraz większy

Poznań Motor Show 2014

Alfa Romeo 4C. Auto posiada niewielki, dwuosobowe nadwozie. Ma tylko 4 m długości przy rozstawie osi 2,4 m. Szerokość to równe 2 metry, a wysokość - tylko 118 cm. Umieszczony centralnie za sportowymi fotelami, benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1750 ccm i mocy 240 KM współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią Alfa TCT o sześciu biegach i napędza koła tylne.
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Phantom to najbardziej luksuowy model brytyjskiej marki. Czy może być większy lans niż takie auto w wersji ze składanym dachem?PAP
Rolls-Royce Ghost To najmniejszy model producenta z Wysp. Na salonie w genewskim w marcu - po pięciu latach od premiery - zaprezentowano wersję po liftingu.PAP
Maserati Granturismo to piękne włoskie coupe, który zapewniło marce drugi oddech. Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 4.2 l i mocy 405 KM.PAP
Mercedes AMG G63 6x6. Wydłużone nadwozie klasy G mierzy 5,87 m długości 2,1 m szerokości. Samochód porusza się na sześciu kołach w rozmiarze - uwaga - 37 cali.PAP
Audi S3 Limousine. Niewielki sedan, który napędzany jest benzynowym silnikiem 2,0 TFSI. Jednostka wyposażona m.in. w podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych, generować ma moc 300 KM i dysponować maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Ducati MonsterPAP
Syrena V8. Stara poczciwa Syrenka po radykalnym tuningu.PAP
Ferrari 458 Italia Spider. Spider to wersja kabrio modelu 458 Italia. Przed tylną osią pojazdu znajduje się jednostka V8 o pojemności 4,5 l i mocy 570 KM oraz momencie obrotowym 540 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów na koła tylne. Samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,5 s oraz może osiągnąć prędkość 320 km/h.
Jeep Cherokee. Rok po premierze na rynku amerykańskim na rynki polski trafia nowa generacja Jeepa Cherokee. Samochód wzbudza nieco kontrowersji swoją stylizacją. Polskie ceny zaczynają się od 140 tys. zł.PAP
Ford Mustang to amerykańska legenda. Na salonie można zobaczyc auto pochodzące z lat 60-tych ubiegłego wieku. Wciąż jest piękne.PAP
Makieta nowej "Warszawy". Czy doczekamy się jej reaktywacji? Prace trwają, na razie trudno powiedzieć, czy zakończoną się sukcesem.PAP
Lamborghini Gallardo. Produkcja tego modelu zakończyła się pod koniec ubiegłego roku, a jego następcą jest Huracan. W ciągu 10 lat wyprodukowano ponad 14 tys. egzemplarzy Gallardo, co stanowi niemal połowę całej produkcji włoskiej firmy!PAP
Wyścigowy FordPAP
Zniszczony stary CitroenPAP
Polski skuter OsaPAP
Historyczny Ford taunus 17M P3PAP
Porsche 911. To model legenda. Chociaż dziś 911 znacznie ustępuje pod względem popularności modelowi Cayenne, to jednak właśnie na 911 niemiecka firma zbudowała swoją pozycję.PAP
Audi A3 cabriolet. Auto wyposażone jest w klasyczny, materiałowy dach, który składa się automatycznie w 18 sekund i może być rozłożony w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.PAP
Audi S3 Limousine. Niewielki sedan, który napędzany jest benzynowym silnikiem 2,0 TFSI. Jednostka wyposażona m.in. w podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych, generować ma moc 300 KM i dysponować maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Bentley Flying Spur to kolejny przedstawiciel segmentu ultraluksusowego. Samochód napędzany jest sześciolitrowym, 48-zaworowym benzynowym silnikiem W12 rozwijającym 625 KM i 800 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów.
Lamborghini Aventador. To najwyżej pozycjonowany i najbardziej ekstrmaleny model włoskiej firmy. Źródłem napędu jest 6,5-litrowe V12 generujące 700 KM i 690 Nm momentu obrotowego.PAP

Caravaning, to nie tylko biznes, ale również sposób na życie, o czym można było przekonać się podczas MOTOR SHOW 2014. Zlokalizowana w pawilonie nr 3 ekspozycja cieszyła się niebywałym powodzeniem, nie tylko wśród uczestników Zlotu Caravaningowego. Udział Targów MOTOR SHOW w popularyzowaniu domów na kółkach jest coraz większy, tym bardziej cieszy fakt, że pomysł wspiera coraz liczniejsze grono wystawców. W tym roku pojawili się bowiem przedstawiciele firm Balcamp, S-Camp, Romer, Buskamper, Europa Pampers, Polcamp, Caravan, Easy Amper, Wadowscy, Hobby, Elcamp, 2N Everpol, CarGo, Camel Camp, Mika, Truma, Smolicz i Meva-Pol.

A w Mieście Kobiet...

Działo się naprawdę sporo! Szczególnie w weekend, kiedy to panie, nierzadko wraz z partnerami, przyglądały się metamorfozom, a także korzystały z porad stylistów, dietetyków oraz wizażystów. Wśród wystawców tej przestrzeni znaleźli się także producenci wyrafinowanej biżuterii i designerskich mebli. Kobiety znaleźć mogły także coś dla ciała - salon fryzjerski i odzieżowy - oraz dla ducha - świeżo wyciskane i ręcznie robione lizaki. W Mieście Kobiet nie mogło zabraknąć samochodów, skuterów i rowerów.

Informacja prasowa (moto)

Najsilniejszym magnesem okazały się jednak prowadzące spotkania z modą - Maja Sablewska oraz Dorota Gardias.

Jednogłośnie wyłoniono laureata nagrody Grand Prix Motor Show Awards! Członkowie kapituły wskazali na stoisko, a właściwie cały pawilon, zaaranżowany prze Volkswagen Group.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas