Monte Carlo znów startuje z Warszawy!

Stolica Polski była w ubiegłym roku jednym z pięciu miast startowych czternastego Rajdu Monte Carlo Samochodów Historycznych.

Fot. Marcin Fijałkowski
Fot. Marcin FijałkowskiReporter

Organizacja startu w Warszawie, a także punktu tankowania we Wrocławiu, zostały wysoko ocenione przez Automobilklub Monako, który zaproponował Polskiemu Związkowi Motoryzacyjnemu zorganizowanie podobnego przedsięwzięcia również w tym roku.

Dzięki temu, już 29 stycznia o godzinie 13., na Placu Teatralnem w stolicy zobaczyć można będzie start załóg do 15. edycji historycznego Monte Carlo.

W tym roku w legendarnej imprezie startuje 9 polskich załóg. Osiem z nich zobaczymy podczas inauguracji w Warszawie, jedna - Wojciech Garbarz/Julian Obrocki jadąca innocenti mini cooper z 1972 roku - wystartuje z Turynu.

Stolica Polski jest obok Barcelony, Oslo, Glasgow, Reims i Turynu jednym z sześciu miast, w których rozpoczyna się słynny "zlot gwiaździsty" do Monte Carlo. Załogi, które wybrały Warszawę mają przed sobą najdłuższą trasę dojazdową liczącą 2355 kilometrów. Nieco bliżej jest do Monako z Oslo (2314 km), czy też Glasgow (2109 km). Znacznie krótszy dystans będą miały przed sobą załogi startujące z Barcelony (1000 km), Reims (1065 km) oraz Turynu (952 km).

Zorganizowany przez księcia Monako Rajd Monte Carlo odbył się po raz pierwszy w 1911 roku. Już wtedy była to prestiżowa impreza o ogólnoeuropejskim zasięgu, a zawodnicy startowali z sześciu miast starego kontynentu: Genewy, Paryża, Boulogne sur Mer, Wiednia, Brukseli i Berlina. W latach 1959 - 1979, jednym z miejsc startowych była także Warszawa.

Od 14 lat (pierwszy rajd odbył się w 1988 roku) - kilka dni po tradycyjnym Rajdzie Monte-Carlo organizowany jest też rajd samochodów historycznych.

W tegorocznej edycji "historycznego" Monte Carlo mogą wystartować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku, i które mogą poszczycić się udziałem podobnego modelu w dawnych edycjach rajdu. Samochody podzielone są na cztery kategorie, ze względu na rok produkcji oraz trzy klasy, ze względu na pojemność silnika.

Lista załóg startujących z Warszawy:

57 Mauritz Lange / Hans Sylvan S/S Porsche 911L (1968)

105 Jerzy Walentowicz / Wojciech Walentowicz PL/PL Alfa-Romeo 2000 GTV (1972)

106 Bernhard Jensch / Andreas Platzer A/A BMW 2002 TI (1970)

107 Robert Burchard / Grzegorz Gac PL/PL Polski Fiat 125p (1979)

110 Piotr Bany / Marcin Wydra PL/PL Zastawa 1100p (1979)

115 Adam Polak / Krzysztof Polak PL/PL Polski Fiat 125p (1978)

117 Tomasz Jaskłowski / Karol Jaskłowski PL/PL Polski Fiat 125p (1972)

121 Jean-Pierre Monieque / Jean-Pierre Maryl F/F Citroen DS 21 (1970)

125 Stanisław Postawka / Andrzej Postawka PL/PL Polski Fiat 125p (1976)

156 Andrzej Duszyński / Błażej Mosiołek PL/PL Polski Fiat 125p (1973)

159 Włodzimierz Cierliński / Jacek Miller PL/PL Polski Fiat 125p (1977)

163 Karel Mach / Jan Blaha CZ/CZ Skoda 130 RS (1976)

166 Stanislav Kopt / Vlastimil Bidelnica CZ/CZ Skoda 1000 MB (1968)

183 Erich Oelschlagel / Sebastian Klackl A/A BMW 2002 (1971)

185 Johannes Huber / Gerald Hegenbart A/A Porsche 911 Carrera RS (1973)

200 Günter Krause / Jörg Holzer D/D BMW 2002 (1975)

220 Andreas Vielgut / Alfred Tuchel D/D BMW 3.20 I (1977)

229 Antoine Brajkovic / Didier Simonis B/B Ford Escort RS 2000 (1979)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas