Miliony poduszek powietrznych do wymiany. Na liście Kia, Toyota i VW

Wadliwe poduszki powietrzne. Problem dotyczy 52 mln aut
Wadliwe poduszki powietrzne. Problem dotyczy 52 mln aut123RF/PICSEL

Wadliwe elementy poduszek powietrznych

Stwierdzone przypadki wadliwego działania poduszek powietrznych

  • 29 stycznia 2009 - boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy w czasie wypadku Chryslera Town and Country z 2002 r. doprowadziła do zranienia kierowcy.
  • 8 kwietnia 2014 - boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy Kii Optimy z 2004 r. zraniła nogi i twarz kierowcy.
  • 22 września 2017 - boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy  Chevroleta Malibu poraniła twarz kierowcy.
  • 15 sierpnia 2021 r. boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy Chevroleta Traverse z 2015 r. raniła kierującego. Wypadek śmiertelny. Poduszka została wymieniona po wcześniejszej kolizji.
  • 20 października 2021 boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy Chevroleta Traverse raniła twarz kierującego.
  • 18 grudnia 2021 r. boczna poduszka powietrzna od strony pasażera poraniła pasażera i kierowcę Audi A3 e-tron z 2016 r.
  • 22 marca 2023 boczna poduszka powietrzna od strony kierowcy Chevroleta Traverse z 2017 r. poraniła twarz kierowcy.
  • 11 lipca 2016 r. w Kanadzie boczna poduszka pasażera od strony kierowcy raniła kierowcę Hyundaia Elantry z 2009 r. Wypadek śmiertelny.
  • 16 października 2017 r. w Turcji boczna poduszka powietrzna od strony pasażera nieprawidłowo otworzyła się w VW Golfie z 2015 r. Tym razem nikt nie został ranny.

Jakich samochodów dotyczy problem poduszek powietrznych

  • BMW
  • FCA (Fiat Chrysler Automobiles)
  • Ford
  • General Motors
  • Volkswagen
  • Hyundai
  • Kia
  • Maserati
  • Mercedes
  • Porsche
  • Tesla
  • Toyota

Czy poduszka powietrzna w moim samochodzie podlega wymianie?