Mercedesy-AMG 53 - hybrydy na sportowo

Stało się to, co zapowiadane było od pewnego czasu - nadworny tuner Mercedesa, AMG, zaczął montować w przygotowywanych przez siebie autach, hybrydowe układy napędowe.

Nie mamy tu jednak do czynienia z "pełnymi" hybrydami, więc fani marki nie muszą obawiać się o wyraźne zwiększenie masy własnej spowodowane obecnością dużego zestawu baterii i silnika elektrycznego. To tak zwane "łagodne" hybrydy, gdzie chodzi o nieznaczne odciążenie jednostki spalinowej i zapewnianie dodatkowego (niewielkiego) zastrzyku mocy podczas mocnego przyspieszania.

Emblemat 53 oznacza 3-litrowy, rzędowy silnik wspomagany turbosprężarką oraz (napędzanym elektrycznie!) kompresorem, rozwijający 435 KM oraz 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego (w przedziale 1800-5800 obr./min). W razie potrzeby wspomaga go elektryczny motor o mocy 22 KM i "momencie" wynoszącym 250 Nm. Całość przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej.

Reklama

Hybrydowy układ napędowy AMG debiutuje w modelach CLS oraz klasie E Cabriolet i Coupe. W przypadku dwóch pierwszych sprint do 100 km/h trwa 4,5 s, natomiast coupe jest o 0,1 s szybsze. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale opcjonalnie można przesunąć limiter do 270 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 8,4 l/100 km (kabriolet o 0,1 l/100 km więcej). Ekologów ucieszy fakt, że silnik wyposażony jest w filtr cząsteczek stałych.

Charakter samochodu zmienia się zależnie od wybranego trybu jazdy - do wyboru mamy Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual, co wpływa między innymi na pracę pneumatycznego zawieszenia AMG Ride Control+. O odpowiednią siłę hamowanie dbają sportowe hamulce z wentylowanymi i nawiercanymi tarczami o średnicy 370 mm (z przodu) i 360 mm (z tyłu).

Wizualnie modele AMG z serii 53 wyróżniają się agresywniej wystylizowanymi zderzakami, nowym grillem, 19-calowymi alufelgami (opcjonalnie 20 cali). Mercedes podkreśla, że są to inne modyfikacje, niż przechodzi klasa E 43 AMG (sedan i kombi) - przykładowo grill nawiązuje do topowych wersji V8.

Pierwsi klienci, decydujący się na Mercedesa-AMG CLS 53 4MATIC+, będą mogli kupić go w premierowej wersji Edition 1, wyróżniającą się miedzy innymi tapicerką z naturalnej skóry i kontrastowymi przeszyciami.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy