Mercedes pokazał odświeżoną Klasę A. Co się zmieniło?

Popularny kompakt niemieckiego producenta został poddany liftingowi na rok 2023. Klasa A otrzymała dyskretne zmiany stylistyczne, zaktualizowane wnętrze oraz kilka nowości technologicznych. W ogólnym rozrachunku modyfikacji jest jednak niewiele.

Mercedes klasy A przeszedł lifting
Mercedes klasy A przeszedł liftingmateriały prasowe

Z zewnątrz dyskretnie

Mercedes klasy A jest jednym z najpopularniejszym samochodów niemieckiego producenta w Europie. Nie dziwi zatem, że po 4 latach od debiutu jego obecnej generacji, zdecydowano się wprowadzić pewne odświeżenie. Mając nadzieję na podtrzymanie udanych wyników sprzedaży, Mercedes zdecydował się dosyć dyskretne zmiany.

Wśród nich należy wymienić m.in. przeprojektowany przedni zderzak z nieco innymi kształtami wlotów powietrza, odświeżone przednie i tylne światła, zmieniony grill, nową maskę z dodatkowymi przetłoczeniami, a także sporej wielkości dyfuzor. Klienci mogą także wybrać z pomiędzy nowych wzorów felg w rozmiarze do 19 cali.

Mercedes klasy A przeszedł liftingmateriały prasowe

Lepszy już w standardzie

Dużo więcej zmian pojawiło się wewnątrz samochodu. Zarówno 10,25-calowy wyświetlacz multimedialny, jak i 7-calowy ekran kierowcy są teraz dostępne w standardzie. Jeśli to za mało, klient może powiększyć drugi z nich za dodatkową opłatą. Nowa jest także kierownica ze spłaszczonym wieńcem i nieco innym rozstawieniem przycisków multifunkcyjnych. Samochód otrzymał także aktualizację do najnowszej wersji systemu MBUX.

Odświeżony Mercedes Klasy A dysponuje także dodatkowym portem USB-C, czytnikiem linii papilarnych do identyfikacji i autoryzacji kierowcy, a także bezprzewodowo obsługiwanym systemem Apple Carplay lub Android Auto. Usprawniono także możliwości asystenta głosowego oraz zaimplementowano audioprzewodnik turystyczny, który jednak początkowo będzie dostępny wyłącznie dla niemieckiej klienteli. Nowa Klasa A została również zaktualizowana w zakresie systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Mercedes klasy A przeszedł liftingmateriały prasowe

Czas miękkich hybryd

Zmieniła się także gama silnikowa nowej klasy A. Bazowe jednostki benzynowe zostały zelektryfikowane i posiadają teraz dodatkową 48-woltową instalację elektryczną. Czterocylindrowe silniki współpracują z 7- lub 8-biegową automatyczną przekładnią DCT. Ciekawostką jest brak możliwości wyboru skrzyni manualnej.

Ofertę rozpoczynają benzynowe warianty o pojemności 1,3-litra dysponujące mocą 136 KM lub 163 KM. Klienci mogą wybierać także z pomiędzy 2-litrowych odmian o mocy 90 KM lub 224 KM. Osoby preferujące motory wysokoprężne mają do dyspozycji trzy 2-litrowe opcje o mocach 116 KM, 150 KM lub 190 KM.

Układ hybrydowy A 250 e został udoskonalony, co poprawiło moc o 7 KM. Topowym wariantem wciąż pozostaje A 45 S 4MATIC+ z 2-litrowym silnikiem o mocy 421 KM.

Mercedes klasy A przeszedł liftingmateriały prasowe

Lepiej nie liczyć na niższe ceny

Ceny odświeżonego Mercedesa klasy A zostaną podane w nadchodzących miesiącach. Już teraz można jednak przewidzieć, że z uwagi na trudną sytuację na rynku, będą one wyższe niż obecnie.

***

Moto Flesz - odcinek 58. BMW XM, Opel GSeINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas