Mercedes nie zbuduje SUV-a mniejszego od GLA
Chociaż jedna czwarta sprzedawanych obecnie Mercedesów to SUV-y, producent ze Stuttgartu nie zamierza poszerzać oferty aut rekreacyjnych o kolejne mniejsze modele.

Informację tę przekazał australijskim dziennikarzom Ola Kallenius, były szef AMG, a obecnie dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. Mniejsze SUV-y mogłyby powstać pod marką smart.
Przypomnijmy, że GLA (typoszereg X156) to czwarty z pięciu modeli, jakie mają powstać na przednionapędowej, kompaktowej platformie MFA. Zbudowano na niej już nową klasę A i B oraz sedana w stylu coupe o nazwie CLA.
Ofensywa w segmencie kompaktów pomaga Mercedesowi w zwiększaniu sprzedaży - w ubiegłym roku marka uplasowała się za BMW i Audi, odnotowała jednak większy od tych producentów wzrost. Z drugiej jednak strony wzbogacanie portfolio o jeszcze mniejsze modele mogłoby poważnie odbić się na zarobkach koncernu Daimler, właściciela marki Mercedes-Benz. Odzwierciedla to poziom marży uzyskiwanej ze sprzedaży samochodów osobowych, który wraz ze wzrostem popularności kompaktowych aut spadł z 9 poniżej 7 proc. Niemcy planują, że w średnioterminowej perspektywie powrócą do około 9 proc. Receptą na to ma być rozbudowa oferty modeli wyższych klas, m.in. o sportowe crossovery konkurujące z BMW X4 i X6.
msob, źródło: carsales.com.au