Mercedes klasy S Coupe - już nie CL
Mercedes prezentuje nową generację flagowego coupe, bazującego na klasie S. Model nie będzie już nazywał się CL, ale "klasa S Coupe".
Nazwa "S Coupe" była już stosowana w odniesieniu do typoszeregu C140. Początkowo przejął on oznaczenie SEC po modelu C126; w 1993 roku zmieniono je na "S Coupe", a trzy lata później wprowadzono nazwę "klasa CL".
Nowa "eska" coupe ma najbardziej dynamiczne linie w historii modelu. Znakomite proporcje podkreśla szeroki wlot powietrza, muskularne przetłoczenia i zintegrowany tylny spojler. Na życzenie oferowany jest agresywnie stylizowany pakiet AMG oraz przednie lampy ozdobione 47 kryształkami Swarovskiego. Auto mierzy 502,7 cm długości, 189,9 cm szerokości i 141,1 cm wysokości przy rozstawie osi równym 294,5 cm.
W porównaniu z limuzyną subtelnie zmienił się wystrój kabiny - z konsoli środkowej zniknął analogowy zegarek, a miejsce dwuramiennej kierownicy zajął wolant z trzema masywnymi ramionami. Nabywcy mają do wyboru nowe zestawienia kolorystyczne (np. czerwień bengalską) i znane z klasy S elementy podnoszące komfort (fotele z funkcją masażu rozgrzewającego, nagłośnienie firmy Burmester czy rozpylacz zapachu). Coupe otrzymało również panoramiczny dach ze znaną z roadstera SLK funkcją przyciemniania Magic Sky Control, gładzik ułatwiający sterowanie systemem multimedialnym oraz wyświetlacz head-up, prezentujący na przedniej szybie podstawowe informacje, takie jak prędkość jazdy czy wskazówki nawigacji.
Mercedes klasy S Coupe
Mercedes klasy S Coupe (więcej informacji)
Kolejną różnicą w porównaniu z limuzyną jest opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach. Poza skanowaniem stanu nawierzchni i dobieraniem odpowiednich ustawień tłumienia elektronika śledzi przebieg drogi (do 15 m przed autem) i pochyla karoserię w zakrętach pod kątem do 2,5 stopnia analogiczne do motocyklisty. Mercedes deklaruje, że ogranicza to siły boczne działające na pasażerów, a jednocześnie zwiększa przyjemność oraz komfort jazdy. Funkcja działa przy prędkości od 30 do 180 km/h.
Na pokładzie nie zabraknie nowych systemów wspomagających z rodziny Intellignet Drive, m.in. układu zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE®, aktywnego tempomatu Distronic Plus z funkcją autonomicznej jazdy w korku (również w łagodnych zakrętach) czy systemu COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który inicjuje autonomiczne hamowanie z prędkości do 105 km/h i zapobiega kolizji polegającej na najechaniu na tył innego auta przy prędkości do 40 km/h.
Klasa S Coupe trafi do sprzedaży w drugiej połowie br. w wersji S 500 Coupé, zasilanej 4,7-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 455 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sportowe doznania ma podkreślać wydech z dwiema sterowanymi pneumatycznie klapami. Ich położenie dostosowane jest do obrotów silnika oraz trybu jazdy.
msob