Mercedes goni BMW w segmencie luksusu
Niemiecki producent samochodów Mercedes-Benz sprzedał w zeszłym roku na polskim rynku 5469 samochodów osobowych marki Mercedes-Benz i smart, co dało mu drugą, po BMW, pozycję w segmencie aut luksusowych.
Firma zanotowała 11,4 proc. wzrost sprzedaży.
Jak zaznaczył Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, dział samochodów osobowych zrealizował plany sprzedaży na 2012 rok, mimo trudnej sytuacji na rynku samochodów osobowych, który odnotował spadek o 1,4 proc. "To bardzo dobry wynik w tej sytuacji rynkowej" - ocenił.
W 2012 roku największy wzrost sprzedaży, o 77 proc. więcej niż w 2011 r. odnotowała kompaktowa klasa B (938 szt.). Nabywców znalazło też 786 szt. modelu klasy A oraz 757 szt. klasy C. Terenowa klasa GLK znalazła 585 nabywców, a jej większa siostra klasa ML - 553.
25-procentowy wzrost odnotowały na polskim rynku supersportowe pojazdy poddane fabrycznemu tuningowi AMG. Sprzedano łącznie 68 takich samochodów, a zdecydowanym liderem okazał się być terenowy model - ML 63 AMG. Na drugiej pozycji uplasowała się kolejna terenówka - gelenda. W ubiegłym roku najdroższym sprzedanym modelem AMG był G 65 AMG kosztujący ponad 1,3 mln zł.
W tym roku Mercedes-Benz zakłada lekki wzrost sprzedaży samochodów osobowych na polskim rynku. Wśród najważniejszych nowości zapowiadanych na najbliższe miesiące są m.in. nowa klasa CLA, czyli czterodrzwiowe coupe w segmencie kompaktów, gruntownie zliftingowana klasa E oraz nowa wersja topowej klasy S.
Spółka Mercedes-Benz Polska, która jest wyłącznym importerem na polski rynek samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych produkowanych przez niemiecki koncern, odnotowała w 2012 roku obroty w wysokości prawie 2,5 mld zł, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu z 2011 r.
Firma dysponuje w naszym kraju siecią sprzedaży i serwisu, na którą składa się ponad 50 punktów dealerskich i stacji obsługi na terenie całego kraju, w tym dwa salony firmowe: w Sosnowcu i Warszawie