Mercedes GLC otrzyma nowe wersje silnikowe

Oprac.: Krzysztof Mocek
Nowy Mercedes GLC będzie wkrótce dostępny w siedmiu wersjach silnikowych, benzynowych i wysokoprężnych – z układem miękkiej hybrydy oraz jako hybrydy plug-in. Rozwijają one moc maksymalną/systemową od 204 do 381 KM.

Od lipca tego roku można już składać zamówienia na nową generację Mercedesa GLC. Chociaż początkowo auto debiutowało w dwóch wersjach benzynowych i jednej wysokoprężnej, już niebawem gama jednostek się powiększy. Do trzech wspomnianych silników, pracujących w układzie mild hybrid dołączą m.in. hybrydy plug-in.
Paleta napędów dostępnych w nowym GLC obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, oferowane z układem miękkiej hybrydy lub jako hybrydy plug-in.
Silniki wysokoprężne
Jednostki wysokoprężne OM 654 M z rozrusznikoalternatorem drugiej generacji oraz 48-woltową instalacją elektryczną współpracują z niewielką jednostką elektryczną, która zapewnia do 17 kW dodatkowej mocy. Skuteczne oczyszczanie spalin odbywa się dzięki połączeniu katalizatora NOx, filtra cząstek stałych DPF oraz dwóch katalizatorów SCR.
Warianty GLC 220 d 4MATIC oraz GLC 300 d 4MATIC zapewniają odpowiednio 197 oraz 269 KM maksymalnej mocy. Ceny modeli zaczynają się od 249 900 złotych.
Mercedes GLC drugiej generacji












Silniki benzynowe
Układy benzynowe M 254 z ISG drugiej generacji łączą wszystkie innowacje modułowej rodziny 4- i 6-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych Mercedes-Benz. ISG zapewnia do 17 kW dodatkowej mocy oraz do 200 Nm dodatkowego momentu obrotowego i umożliwia realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak wspomaganie podczas przyspieszania, rekuperacja oraz "żeglowanie". Segmentowa turbosprężarka o podwójnym przepływie została całkowicie przeprojektowana, aby zapewnić żywsze reakcje. Stanowi ona wynik współpracy działu rozwoju turbosprężarek Mercedes-Benz z inżynierami zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas.
W przypadku silników benzynowych odmiany GLC 200 4MATIC oraz GLC 300 4MATIC zapewniają 204 oraz 258 KM maksymalnej mocy. Ceny rozpoczyna kwota 240 100 złotych.

Hybrydy plug-in
GLC będzie także dostępny z czwartą generacją hybrydowego napędu plug-in na trzech poziomach mocy, z bardziej kompaktowym układem wysokiego napięcia. Szczytowy moment obrotowy 440 Nm silnika elektrycznego jest dostępny praktycznie od zera, co zapewnia dużą zwinność podczas ruszania i umożliwia dynamiczną jazdę. W trybie w pełni elektrycznym można poruszać się do prędkości 140 km/h. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 31,2 kWh ma wewnętrzny układ chłodzenia i na życzenie może być szybko ładowany prądem stałym (DC), z mocą do 60 kW. Standardowa ładowarka AC pozwala na ładowanie baterii prądem przemiennym z mocą 11 kW.
Modele GLC 300 e 4MATIC, GLC 400 e 4MATIC oraz GLC 300 de 4MATIC zapewniają kolejno 313, 381 oraz 335 KM mocy systemowej. Na obecną chwilę ceny hybryd plug-in nie zostały jeszcze ustalone.
Producent zapewnia także, że wszystkie warianty nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC.
***