Mercedes GLC

Mercedes GLC to luksusowy SUV średniej wielkości, który urzeka stylistyką, pojemnym wnętrzem i wysokim komfortem jazdy. Najmocniejsze wersje AMG zapewniają moc wrażeń. Mercedes GLC spodobał się milionom kierowców i stał się najchętniej kupowanym modelem niemieckiej marki na świecie.
Mercedes GLC - najważniejsze informacje
Mercedes GLC /materiały prasowe

Mercedes GLC - najważniejsze informacje

Mercedes GLC to luksusowy SUV średniej wielkości, który urzeka stylistyką, pojemnym wnętrzem i wysokim komfortem jazdy. Najmocniejsze wersje AMG zapewniają moc wrażeń. Mercedes GLC spodobał się milionom kierowców i stał się najchętniej kupowanym modelem niemieckiej marki na świecie.

Historia Mercedesa GLC

Poprzednikiem modelu GLC był kanciasty Mercedes GLK, stylistycznie wzorowany na kultowej klasie G. Propozycja niemieckiej marki ze Stuttgartu nie spotkała się z dużym zainteresowaniem w segmencie średniej wielkości SUV-ów premium, zdominowanym przez takie hity sprzedaży jak Audi Q5BMW X3 czy Volvo XC 60. Dopiero nowy Mercedes GLC był godnym przeciwnikiem dla wspomnianych aut i sam szybko stał się jednym z liderów segmentu. Obecnie w sprzedaży jest druga generacja modelu.

Mercedes GLC – generacje

Pierwsza odsłona modelu GLC (oznaczenie X253) została zaprezentowana w 2015 roku. Przednia część pojazdu z dużym grillem i nowoczesnymi światłami LED nawiązywała do zaprezentowanej rok wcześniej nowej generacji klasy C, z której zapożyczono też m.in. płytę podłogową i deskę rozdzielczą. Obła linia nadwozia była o wiele bardziej nowoczesna i przyjemna dla oka od stylistyki poprzednika. 

W 2016 roku do silników benzynowych i wysokoprężnych dołączyła jednostka hybrydowa. W tym samym roku zaprezentowano wersję z usportowionym nadwoziem, sprzedawaną pod nazwą GLC coupé.

W 2019 roku przeprowadzono lifting, który objął zmiany stylistyczne przodu nadwozia, tylnych lamp, a we wnętrzu pojawiły się nowoczesne rozwiązania takie jak opcjonalny wirtualny kokpit. Mercedes GLC okazał się rynkowym hitem. W ciągu 7 lat sprzedano ponad 2,6 mln egzemplarzy, co jest wynikiem o ponad 2 mln lepszym od poprzednika.

Druga generacja została zaprezentowana w 2021 roku. Stylistycznie nowy model jest kontynuacją linii nadwozia poprzednika w odświeżonym wydaniu. Wymiary nadwozia i przestrzeni pasażerskiej zostały nieznacznie powiększone. Największe zmiany dokonały się we wnętrzu pojazdu, gdzie niemal wszystkie klasyczne wskaźniki i przełączniki zostały zastąpione dużymi ekranami LED.

Mercedes GLC – dane techniczne

Mercedes GLC jest sprzedawany tylko z automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach. Zdecydowana większość egzemplarzy modelu posiada napęd na cztery koła 4Matic, który wymaga dopłaty jedynie w podstawowych wersjach wyposażenia.

Paletę silników zdominowały rzędowe czterocylindrowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem. Dwulitrowy silnik benzynowy osiąga od 211 do 258 KM. Jednostki wysokoprężne mają pojemność od 2,0 do 2,1 l i generują od 170 do 269 KM. W najnowszej odsłonie modelu wszystkie silniki korzystają z technologii mild hybrid.

Silniki V6 i V8 były oferowane jedynie w sportowych wersjach AMG pierwszej generacji modelu. Mniejsza jednostka osiągała moc od 367 do 390 KM. Widlasta ósemka, montowana w najmocniejszej wersji GLC 63 AMG, generowała od 476 do 510 KM w wersji S, co pozwalało rozpędzić średniej wielkości SUV-a do setki w 3,7 s.

Merecedes GLC jest oferowany również w wersjach hybrydowych. Pierwsza generacja korzystała z dwóch jednostek napędowych tego typu. Jedna z nich to hybryda benzynowo-elektryczna plug-in o oznaczeniu GLC 350 e, generująca w sumie 327 KM. Po liftingu oferowano dwa warianty wersji hybrydowej:
  • GLC 300 e – korzystająca z jednostki benzynowej o łącznej mocy 320 KM;
  • GLC 300 de – korzystająca z jednostki wysokoprężnej o łącznej mocy 306 KM.

W nowej odsłonie modelu jest oferowana wersja hybrydowa benzynowo-elektryczna o łącznej mocy 333 KM.

Mercedes GLC – opinie kierowców

Samochód jest chwalony za nowoczesny design, pojemne i komfortowe wnętrze oraz dobre właściwości jezdne. Jedynie zwolennicy dynamicznej jazdy czasem narzekają na zbyt miękką charakterystykę zawieszenia w pierwszej generacji modelu.

Stosunkowo szerokie progi nadające off-roadowego charakteru powodowały zabrudzenia nogawek spodni kierowców i pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. W nowym modelu przeprojektowano kształt tego elementu nadwozia. Silniki uchodzą za trwałe, dynamiczne i dość oszczędne. Mercedes GLC jest drogi w zakupie, co przekłada się także na wysokie ceny używanych egzemplarzy.

Mercedes GLC - Wiadomości