Mercedes GLC po raz pierwszy w wersji AMG!
Trzylitrowy silnik V6 i przeszło 360 KM. Tak, w jednym zdaniu, scharakteryzować można nowego Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC, który już 4 kwietnia zadebiutuje na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku.

Samochód będący topową odmianą modelu GLC rozpoznać można po zmodernizowanej osłonie chłodnicy, przeprojektowanych zderzakach (przedni z chromowanym splitterem) i chromowanych listwach ochronnych progów. Z tyłu w oczy rzucają się m.in. dwie podwójne, wkomponowane w narożniki zderzaka, końcówki układu wydechowego. Sygnowany przez AMG model standardowo wyposażony będzie w 20-calowe srebrno-czarne obręcze kół.
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC








W kabinie na klientów czekają m.in. sportowe fotele, sportowa, wielofunkcyjna kierownica i zmieniony zestaw wskaźników z logiem AMG.
Pod maską Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC znalazł się benzynowy, podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka generuje moc 367 KM (w zakresie od 5500 do 6000 obr./min) i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym 520 Nm dostępnym między 2500 a 4500 obr./min. W układzie przeniesienia napędu zastosowano dziewięciostopniową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnię 9G-Tronic. Moc przenoszona jest na wszystkie koła w stosunku 31:69 z przewagą tylnej osi.
Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i osiąga limitowaną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Standardowym wyposażeniem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, system AMG Dynamic Select pozwalający wybierać między pięcioma trybami jazdy i układ ESP o trzech trybach pracy.

Samochód trafi do oferty marki ze Stuttgartu w najbliższym czasie. Ceny Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC pozostają tajemnicą.
