Mercedes EQA i EQB po liftingu wjeżdżają do salonów. Poznaliśmy polskie ceny
Kilka tygodni po światowym debiucie elektryczne kompakty z gwiazdą wjeżdżają do salonów. Mercedes EQA i EQB po liftingu, czyli najmniejsze bezemisyjne SUV-y w gamie, zostały właśnie wycenione przez polskiego importera.
Mercedes EQA i EQB po liftingu. Zamówienia już otwarte
Najmniejsze modele z elektrycznej rodziny EQ, które pod koniec sierpnia br. zostały poddane kuracji odmładzającej, pojawiły się właśnie w polskim konfiguratorze. Importer zdradził ile kosztują i rozpoczął przyjmowanie zamówień. Co zmieniło się w Mercedesie EQA i EQB po liftingu?
Mercedes EQA i EQB po liftingu. Co się zmieniło?
Po kilku latach obecności na rynku przyszła pora na wprowadzenie kilku usprawnień. Mercedesa EQA i Mercedesa EQB po liftingu rozpoznamy przede wszystkim po nieco zmienionym froncie z nowym wzorem czarnego panelu (teraz jest pełen małych gwiazd), przemodelowanych tylnych lampach czy po chociażby nowych wzorach felg (od 18 do 20 cali).
Mercedes EQA i EQB po liftingu
W kabinie natomiast zagościła nowa kierownica, przeprojektowany tunel środkowy pozbawiony dotykowego gładzika (zastąpiono go płytkim schowkiem) i nowe wzory wykończenia. Odświeżone “elektryki" otrzymały także większy wyświetlacz centralny w standardzie (10,25-cala).
Mercedes EQA i EQB po liftingu. Większy zasięg i hak holowniczy w opcji
Mówimy więc o zmianach bardzo skromnych, jednak nie wszystko dostrzeżemy gołym okiem. Mercedes EQA po liftingu zwiększył się także zasięg. Zmiany w aerodynamice i doboru ogumienia pozwoliły zwiększyć maksymalny zasięg wersji “EQA 250+" do 560 km.
Z kolei w 5-osobowym wariancie odświeżonego Mercedesa EQB po raz pierwszy opcjonalnie jest dostępny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP (4231 zł). Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wyniesie 1400 (dla wersji z napędem na przednie koła) lub 1700 kg (dla wersji z napędem na wszystkie koła 4MATIC).
Mercedes EQA i EQB po liftingu. Teraz naładują się same
W kompaktowych “gwiazdach" po liftingu debiutuje także funkcja “Mercedes me Plug&Charge" dzięki której samochód i stacja ładująca, komunikują się bezpośrednio za pomocą kabla. Uwierzytelnianie kartą czy aplikacją nie będzie już konieczne.
Mercedes EQA i EQB po liftingu. Wersje i ceny
Bazą obu modelu jest wersja “Progressive", która na liście standardowego wyposażenia posiada m.in.: 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, pakiet parkowania z kamerą cofania, pakiet lusterek, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta martwego pola oraz podgrzewane przednie siedzenia.
Mercedes EQA w podstawowej wersji napędowej “EQA 250+" startują w Polsce od 229 300 zł (od 218 900 zł w programie “Mój Elektryk". Z kolei ceny Mercedesa EQB w podstawowym wydaniu “EQB 250+" zaczynają się od 243 700 zł (od 224 900 zł w programie “Mój elektryk").
Model | EQA 250+ | EQA 300 4MATIC | EQA 350 4MATIC | EQB 250+ | EQB 300 4MATIC | EQB 350 4MATIC |
---|---|---|---|---|---|---|
Moc | 190 KM & 385 Nm | 228 KM & 390 Nm | 292 KM & 520 Nm | 190 KM & 385 Nm | 228 KM & 390 Nm | 292 KM & 520 Nm |
Zasięg | 558 km | 456 km | 456 km | 532 km | 444 km | 444 km |
0-100 km/h | 8,6 s | 7,7 s | 6,0 s | 8,9 s | 8,0 s | 6,2 s |
Cena | od 229 300 zł | od 245 000 zł | od 258 200 zł | od 243 700 zł | 254 500 zł | 267 800 zł |
Cena "Mój Elektryk" | od 218 900 zł | od 224 900 zł | od 224 900 zł | 254 500 zł | 267 800 zł |