Mercedes CLA - narodziny nowej niszy?

Mercedes CLA to adresowany do młodszej klienteli sedan, zbudowany na płycie nowej klasy A. Jego zwiewne linie nawiązują jednak do samochodów z nadwoziem coupé i do większej limuzyny - CLS.

Mercedes CLA
Mercedes CLAMercedes

Nadwozie CLA mierzy 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1437 mm wysokości. Maska z dodatkowymi przetłoczeniami i przedni zderzak z szerokimi wlotami powietrza podkreślają dynamiczny charakter auta, a profil z łukowatą linią dachu nawiązuje do modelu CLS. Przedstawiciele Mercedesa z dumą akcentują, że CLA wywodzi się wprost z prototypu Concept Style Coupé, zaprezentowanego wiosną ubiegłego roku w Pekinie. Wnętrze z kokpitem znanym z klasy A umeblowane zostało czterema zintegrowanymi fotelami. Ukłonem w stronę młodszych nabywców jest możliwość integracji smartfona z pokładowym systemem multimedialnym. Zapewnia on dostęp do Facebooka i Twittera oraz radia internetowego.

Mercedes CLA - deska rozdzielczaMercedes

Najnowszy sedan Mercedesa zwraca jednak uwagę czymś jeszcze - jego karoseria notuje najniższy wśród produkowanych seryjnie aut współczynnik oporu powietrza, równy 0,22. Sprzyja to niewielkiemu zużyciu paliwa.

Model
Silnik (moc)
Skrzynia biegów
Cena
Wersje benzynowe
CLA 180
1.6 (122 KM)
6-biegowa, man.
118 900 zł
CLA 200
1.6 (156 KM)
6-biegowa, man.
126 900 zł
CLA 250
2.0 (211 KM)
7-biegowa, zaut.
154 900 zł
Wersje wysokoprężne
CLA 200 CDI
1.8 (136 KM)
6-biegowa, man.
premiera w III kw. br.
CLA 220 CDI
2.1 (170 KM
7-biegowa, zaut.
172 900 zł

Przednionapędowy Mercedes CLA oferowany będzie z trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (1.6 122 i 156 KM oraz 2.0 211 KM) oraz dwoma turbodieslami (136 i 170 KM). Wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w funkcję start-stop i współpracują z 6-stopniową skrzynią mechaniczną lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną 7G-DCT. Ta druga zarezerwowana jest dla najmocniejszej wersji benzynowej i najmocniejszego turbodiesla. Dodatkowo, lista opcji obejmuje napęd na obie osie 4MATIC z elektrohydraulicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym.

W przednim zawieszeniu CLA zastosowano kolumny McPhersona, a w tylnym - układ wielowahaczowy. W celu obniżenia masy nieresorowanej zwrotnice wykonano z aluminium. Model oferowany jest ze standardowym lub sportowym zawieszeniem. Wszystkie odmiany wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy.

Mercedes CLA jest standardowo uzbrojony w radarowy system ostrzegania i zapobieganiami kolizjom COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed przeszkodami i przygotowujący układ Brake Assist do hamowania. Nowa wersja systemu zapewnia ochronę przed uderzeniami w tył poprzedzającego samochodu przy prędkości od 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Mercedes CLA

Mercedes CLA - narodziny nowej niszy? (czytaj artykuł)

Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes
Mercedes CLAMercedes

Mercedes CLA pojawi się na targach w Detroit, a oficjalnie zadebiutuje podczas Mercedes-Benz Fashion Week w Berlinie (15-18 stycznia 2013 roku). Najtańszy model CLA 180 kosztuje w Polsce 118 900 zł. Pierwsze auta trafią do dealerów w kwietniu br.

Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas