Mercedes A 180 BlueEFFICIENCY - test

Nowa klasa A z minivanem nie ma już nic wspólnego. To typowy przedstawiciel klasy kompakt. Minivanem u Mercedesa jest klasa B.
Nowa klasa A z minivanem nie ma już nic wspólnego. To typowy przedstawiciel klasy kompakt. Minivanem u Mercedesa jest klasa B.Motor
Górna część kokpitu obszyta sztuczną skórą to część pakietu Exclusive. Okrągłe wloty powietrza na konsoli środkowej prezentują się rewelacyjnie, ale przez nie panel klimatyzacji wylądował zbyt nisko. Ekran systemu COMAND Online wygląda, jakby był doklejony. Do jego obsługi służy srebrne pokrętło. Porządna jakość.
Górna część kokpitu obszyta sztuczną skórą to część pakietu Exclusive. Okrągłe wloty powietrza na konsoli środkowej prezentują się rewelacyjnie, ale przez nie panel klimatyzacji wylądował zbyt nisko. Ekran systemu COMAND Online wygląda, jakby był doklejony. Do jego obsługi służy srebrne pokrętło. Porządna jakość.Motor

Mercedes A 180 BlueEFFICIENCY

Wąski otwór drzwi utrudnia zajmowanie miejsca z tyłu. Ilość miejsce jest ledwie przeciętna.
Wąski otwór drzwi utrudnia zajmowanie miejsca z tyłu. Ilość miejsce jest ledwie przeciętna.Motor
Czytelne zegary z monochromatycznym wyświetlaczem. Seryjnym wyposażeniem każdej klasy A jest system kontroli odstępu.
Czytelne zegary z monochromatycznym wyświetlaczem. Seryjnym wyposażeniem każdej klasy A jest system kontroli odstępu.Motor
Sportowa pozycja do jazdy i wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym, ale przykrótkim siedziskiem.
Sportowa pozycja do jazdy i wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym, ale przykrótkim siedziskiem.Motor
Nowoczesny silnik m.in. z układem stop/start nie zachwyca, ale zużywa stosunkowo niewiele paliwa.
Nowoczesny silnik m.in. z układem stop/start nie zachwyca, ale zużywa stosunkowo niewiele paliwa.Motor
Podłokietnik z interfejsem multimedialnym (dopłata 1080 zł). Trochę razi twardy plastik tunel
Podłokietnik z interfejsem multimedialnym (dopłata 1080 zł). Trochę razi twardy plastik tunelMotor
Nawigacja satelitarna, z ekranem o przekątnej 17,9 cm, to bardzo dobre urządzenie.
Nawigacja satelitarna, z ekranem o przekątnej 17,9 cm, to bardzo dobre urządzenie.Motor
Górna część kokpitu obszyta sztuczną skórą to część pakietu Exclusive. Okrągłe wloty powietrza na konsoli środkowej prezentują się rewelacyjnie, ale przez nie panel klimatyzacji wylądował zbyt nisko. Ekran systemu COMAND Online wygląda, jakby był doklejony. Do jego obsługi służy srebrne pokrętło. Porządna jakość.
Górna część kokpitu obszyta sztuczną skórą to część pakietu Exclusive. Okrągłe wloty powietrza na konsoli środkowej prezentują się rewelacyjnie, ale przez nie panel klimatyzacji wylądował zbyt nisko. Ekran systemu COMAND Online wygląda, jakby był doklejony. Do jego obsługi służy srebrne pokrętło. Porządna jakość.Motor
Wysoki próg załadunkowy i mały otwór bagażnika. Po złożeniu kanapy jego pojemność liczy 1153 l.
Wysoki próg załadunkowy i mały otwór bagażnika. Po złożeniu kanapy jego pojemność liczy 1153 l.Motor
Mercedes klasy A zdefiniowany na nowo jest niezłym samochodem, ale nie rewelacyjnym.
Mercedes klasy A zdefiniowany na nowo jest niezłym samochodem, ale nie rewelacyjnym.Motor
Nowa klasa A z minivanem nie ma już nic wspólnego. To typowy przedstawiciel klasy kompakt. Minivanem u Mercedesa jest klasa B.
Nowa klasa A z minivanem nie ma już nic wspólnego. To typowy przedstawiciel klasy kompakt. Minivanem u Mercedesa jest klasa B.Motor

Dane techniczne: Mercedes A 180 BlueEFFICIENCY

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1595 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
122 KM/5000
Maks. moment obrotowy
200 Nm/1250
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1395/525 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
341/1157 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Zasięg teoretyczny
930 km
Opony
195/65 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
429/178/143 cm
Rozstaw osi
270 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,3/4,8/5,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Przyspieszenie 0-120 km/h
12,9 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
17,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,7 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,6/6,9
Rzeczywisty zasięg
650 km
Cena wersji podstawowej*
89 900 zł
Cena
98 832 zł
*z tym samym silnikiem