Mercedes-AMG GT po face liftingu

Najostrzejszy model w gamie AMG właśnie doczekał się modernizacji, której głównym zadaniem było unowocześnienie tego rasowego sportowca.

Odświeżonego Mercedesa-AMG GT najłatwiej rozpoznać po nowych wzorach LEDowych świateł z przodu i z tyłu. Zmienił się także dyfuzor oraz końcówki układu wydechowego.

Więcej nowości pojawiło się we wnętrzu. Auto otrzymało wirtualne zegary (wyświetlacz 12,3 cala) oraz nowy system multimedialny (10,25 cala), które można obsługiwać gładzikami na nowej kierownicy. Sama kierownica ma teraz także przełączniki do tempomatu, a także dwa przyciski oraz pokrętło z wyświetlaczami, którymi można sterować trybami jazdy oraz pracą poszczególnych podzespołów samochodu.

Reklama

Ustawienia silnika, zawieszenia, wydechu itd. nadal możemy zmieniać przełącznikami na tunelu środkowym, które po liftingu również przyjęły formę wyświetlaczy. Przy okazji modernizacji pojawił się również nowy podział trybów jazdy. Z ustawieniami Comfort i Slippery (ślisko) łączy się program Podstawowy, wybierając Sport aktywuje się program Zaawansowany, zaś przy Sport+ mamy Pro (profesjonalny). Natomiast decydując się na Race, uruchamia się program Mistrz, w którym samochód ma być najbardziej ostry i zwinny, ale wymagać też pewnej ręki. Ostatnią z nowości we wnętrzu jest rezygnacja z centralnego pokrętła do sterowania systemem multimedialnym i pozostawienie samego touchpada.

Gama Mercedesa-AMG GT nadal składa się z tych samych, co dotychczas, odmian. Do wyboru są GT (476 KM, 4,0 s do 100 km/h), GT S (522 KM, 3,8 s do 100 km/h), GT C (557 KM, 3,7 s do 100 km/h) oraz GT R (585 KM, 3,6 s do 100 km/h). Na bazie tej ostatniej przygotowano jeszcze jedną, nazwaną GT R Pro. Ma ona ten sam silnik oraz osiągi, ale znacznie zmodyfikowano układ jezdny. Przykładowo zastosowano w nim stabilizatory z możliwością regulacji (przedni wykonany z włókna węglowego). Samodzielnie (przy pomocy pierścieni regulacyjnych) można również zmodyfikować charakterystykę amortyzatorów oraz stopień ugięcia sprężyn.

Inżynierowie AMG poczynili również zmiany w aerodynamice - nowy jest przedni splitter, otwory wentylacyjne w nadkolach, dyfuzor oraz spojler na klapie bagażnika. Standard obejmuje również ceramiczne tarcze hamulcowe, kute obręcze kół, kubełkowe fotele z włókna węglowego, czteropunktowe pasy, klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy