Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ teraz jako kombi
Topowa odmiana klasy E dostępna jest już w wersji kombi, co czyni z niej rekordowo szybki samochód rodzinny.
Tak jak w przypadku sedana, tak i pod maską E 63 AMG kombi pracuje 4-litrowa jednostka V8 o mocy 571 KM (dostępna w przedziale 5750-6500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm (2250-500 obr./min). Auto standardowo występuje z napędem na cztery koła 4MATIC oraz dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.
Nie dziwi więc, że to niemal 2-tonowe kombi może pochwalić się osiągami na poziomie supersamochodu - sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3,6 s. Niestety, prędkość maksymalna, jak to w niemieckim aucie, ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Można jednak opcjonalnie przesunąć blokadę do 290 km/h.
Jeśli dla kogoś jest to jednak nieco za mała moc, powinien zainteresować się wersją S. Korzysta ona z tego samego silnika, ale wzmocnionego do 612 KM oraz 850 Nm. Prędkość maksymalna pozostaje w nim bez zmian, ale sprint do 100 km/h trwa o 0,1 s krócej.
O odpowiednie prowadzenie Mercedesa-AMG E 63 kombi dba pneumatyczne zawieszenie z trzema stopniami regulacji twardości, a także blokada mechanizmu różnicowego (mechaniczna, a w S elektroniczna). Ciekawostką jest tryb drift, który sprawia, że napęd 4MATIC przekazuje moc wyłącznie na tylne koła. Kierowcy chcący ekstremalnie użytkować nową klasę E AMG, powinni zainteresować się też opcjonalnymi hamulcami ceramicznymi.
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ kombi będzie miał swoją premierę na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Z pewnością pojawi się tam w premierowej wersji specjalnej Edition 1, która będzie dostępna tylko przez pierwszy rok produkcji.