Mercedes-AMG A 45 oraz CLA 45 oficjalnie

Rekordowe mocne i szybkie kompaktowe Mercedesy ujrzały światło dzienne. Ich osiągi naprawdę robią wrażenie.

Mercedes-AMG A 45 i CLA 45
Mercedes-AMG A 45 i CLA 45Mercedes

Zanim jeszcze Mercedes ogłosił co będą potrafiły jego nowe superkompakty, wiadome było jedno - muszą przebić Audi RS3. Innymi słowy, muszą mieć więcej, niż 400 KM i przyspieszać do 100 km/h szybciej, niż w 4,1 s. Nie zmienia to jednak faktu, że ich możliwości robią ogromne wrażenie.

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+Mercedes

Do napędzania modeli AMG 45 wykorzystano nowo opracowaną jednostkę o pojemności 2 l i wspomaganą jedną turbosprężarką (typu twinscroll). Wzorem większych modeli z Affalterbach występuje ona w dwóch wersjach mocy. Standardowo generuje 387 KM i 480 Nm, natomiast we wzmocnionej odmianie S jest to aż 421 KM i 500 Nm. Standardem jest nowa, 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa oraz napęd na wszystkie koła z dwoma sprzęgłami przy tylnej osi, pozwalającymi na żonglowanie mocą między kołami.

Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+

Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+Mercedes

Korzystając z trybu launch control, A 45 AMG rozpędza się do 100 km/h w 4 s, a wersja S o 0,1 s szybciej. W przypadku CLA oraz CLA Shooting Brake jest to 4,1 i 4 s. Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 250 km/h, a opcjonalnie można przesunąć limiter na 270 km/h (a więc pod tym względem górą nadal jest RS3, które może jechać nawet 280 km/h).

Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+

Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes
Mercedes-AMG CLA 45 S Shooting Brake 4MATIC+Mercedes

Wizualnie najmocniejsze kompakty Mercedesa różnią się od zwykłych odmian zmienionymi zderzakami, nakładkami na progi, poczwórnymi końcówkami wydechu (aktywny z klapkami) oraz felgami w rozmiarze 18 lub 19 cali. We wnętrzu natomiast znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz sportową kierownicę z pokrętłem i dwoma przełącznikami do sterowania trybami jazdy i podzespołami samochodu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas