Wydali 14 mln dolarów na testy elektryków. Wyniki obnażają prawdę o zasięgu

Program badawczy wart 14 mln dolarów potwierdził, że dane o zasięgu samochodów elektrycznych są zawyżone. Różnice sięgają od kilku do nawet 23 proc. w zależności od modelu.
Program badawczy wart 14 mln dolarów potwierdził, że dane o zasięgu samochodów elektrycznych są zawyżone. Różnice sięgają od kilku do nawet 23 proc. w zależności od modelu.Canvamateriał zewnętrzny

W skrócie

  • Testy prowadzone przez Australian Automobile Association wykazały, że samochody elektryczne mają rzeczywisty zasięg średnio o 10–20 proc. niższy niż deklarują producenci.
  • Największe rozbieżności zanotowano w modelu BYD Atto 3, a najmniejsze w Smart #3, różnice dotknęły także popularne auta jak Tesla Model 3 i Kia EV6.
  • Na rzeczywisty zasięg samochodu elektrycznego wpływają takie czynniki jak temperatura, styl jazdy, korzystanie z klimatyzacji oraz realne warunki drogowe.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Testy aut elektrycznych za 14 mln dolarów

Nowoczesny, niebieski samochód SUV marki BYD Atto 3 jadący po ulicy w miejskim otoczeniu, sylwetka pojazdu dynamiczna i estetyczna, światła LED podkreślają nowoczesny charakter auta
Największe różnice odnotowano w przypadku modelu BYD Atto 3.BYDmateriały prasowe
Niebieski samochód Tesla Model 3 poruszający się po drodze, otoczony zielonym krajobrazem z lasem w tle; samochód w dobrym stanie, nowoczesny wygląd, jasne wnętrze widoczne przez szyby.
Tesla Model 3 przejechała 441 km zamiast deklarowanych 513 km.Teslamateriały prasowe

Dlaczego katalogowe dane są zawyżone?

Jak zwiększyć zasięg auta elektrycznego?

Zobacz również:

Zasięg elektryków a auta spalinowe

Audi A6 znowu ma silniki spalinowe. Ale nie myślcie tylko o TDIMaciej OlesiukINTERIA.PL