McLaren ujawnia pierwsze zdjęcia 675LT

Mocniejsza i znacznie lżejsza wersja modelu 650S.

McLaren 675LT
McLaren 675LTMcLaren

Tuż przed debiutem w Genewie McLaren pokazał zdjęcia nowego 675LT. Auto bazuje na modelu 650S i mocno go przypomina, ale technicznie bardzo się od niego różni. Pierwszą zmianą, którą zdradza sama nazwa, jest zwiększona z 650 do 675 KM moc. Chociaż przyrost jest niewielki, producent chwali się, że ponad 50 procent silnika jest nowe - między innymi turbosprężarki, głowica, wałek rozrządu i bardziej wydajna pompa paliwa.

McLaren 675LT

McLaren zaprezentował ekstremalną odmianę modelu 650S - 675LT.

McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren
McLaren 675LTMcLaren

Znacznie większe wrażenie robi jednak to, jak bardzo udało się McLarenowi odchudzić i tak już lekkie auto - 675LT jest o 100 kg lżejszy od swojego brata. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego do konstrukcji nadwozia, kubełkowym fotelom z tego samego materiału oraz zrezygnowaniu z klimatyzacji (można ją jednak zamówić jako bezpłatną opcję). W efekcie auto może pochwalić się masą własną 1230 kg i imponującym stosunkiem mocy do masy wynoszącym 549 KM na tonę. Przekłada się to naturalnie na piorunujące osiągi - sprint do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 s, a do 200 km/h 7,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.

McLaren 675LTMcLaren

Ostatnia ze zmian kryje się pod skrótem "LT" - "Longtail". Ów "długi ogon" to nawiązanie do modelu F1 GTR Longtail, który charakteryzował się bardzo dużym spojlerem z tyłu. W przypadku 675LT jest on o połowę większy od tego zastosowanego w 650S.

McLaren 675LTMcLaren
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas