McLaren GT - supersportowe gran turismo

Brytyjska marka przyzwyczaiła nas do oferowania ekstremalnych modeli, ale tym razem postanowili skłonić się bardziej w stronę luksusu. Nie rezygnując przy tym z piorunujących osiągów.

McLaren GT
McLaren GTMcLaren

Gran Turismo w wykonaniu McLarena powstało według formuły niemal identycznej z tą, stosowaną w przypadku bezkompromisowych modeli marki. Zbudowano je na monokoku z włókna węglowego, a silnik umieszczono centralnie. Auto wyróżnia się niemałą długością (4683 mm), ale ponieważ jest przy tym niezwykle szerokie i niskie (odpowiednio 2045 mm oraz 1213 mm), zachowuje proporcje typowe dla supersamochodów.

McLaren GT

McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren
McLaren GTMcLaren

O  jego komfortowej naturze przekonujemy się dopiero zajmując miejsce w środku. Siadamy co prawda w mocno wyprofilowanych, sportowych fotelach, ale nie są to typowe "kubły", a do tego wykończono je wysokiej jakości skórą, podobnie jak większość elementów wnętrza. Typowo dla McLarenów większością funkcji samochodu zarządzamy za pomocą 7-calowego, pionowo umieszczonego ekranu, a kierowca ma przed sobą wirtualne wskaźniki na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala.

Dużą wagę przywiązano do tego, aby GT jak najlepiej sprawdzał się podczas codziennej jazdy. Takie elementy jak układ kierowniczy, hamulcowy, czy zawieszenie, starano się zestroić z myślą o tym, aby auto nie męczyło nawet podczas dłuższej jazdy. Pomyślano także o takich problemach jak pokonywanie progów zwalniających - prześwit wynoszący 11 cm można zwiększyć w razie potrzeby o 2 cm. McLaren GT jest też całkiem praktyczny, ponieważ ma dwa bagażniki z przodu o pojemności 150 l i z tyłu mający aż 420 l.

McLaren GTMcLaren

Chociaż brytyjska nowość nie jest typem ekstremalnego coupe, to oferuje wręcz nadmiar mocy. 4-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 oferuje 620 KM oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli do tego damy niewielką masę własną (1466 kg na sucho), otrzymamy niezwykle szybki samochód. Sprint do 100 km/h trwa 3,2 s, a prędkość maksymalna to 326 km/h.

McLaren GTMcLaren

McLaren GT wyjedzie na drogi pod koniec bieżącego roku. Jego cena zaczyna się od 163 tys. funtów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas