McLaren 720S rozbity o latarnię. Kierowcą zawodnik rallycrossowy

Jacek Jurecki

Oprac.: Jacek Jurecki

Groźnie wyglądająca kraksa w Otwocku przy ul. Kraszewskiego. W sobotę około południa McLaren 720S (rocznik 2019) uderzył w latarnię. Wartym grubo ponad 1 500 000 złotych samochodem jechały dwie osoby. Na szczęście nic się im nie stało.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Jak informują sportowefakty.pl za kierownicą siedział 18-letni kierowca rallycrossowy. "Syn jest załamany sytuacją" - powiedział jego ojciec, również kierowca tej dyscypliny motosporowej. Obaj startują, z powodzeniem, w mistrzostwach Polski w rallycrossie.

Informacja prasowa (moto)

"Kierował jeden z lepszych kierowców rallycross. Trzy razy na podium w sezonie 2021 Mistrzostw Polski. Prędkość wg GPS 55 km/h. Ślisko. Co się stało? Najprawdopodobniej, uślizg tyłu i uderzenie przednim prawym kołem w krawężnik. Potem uderzenie w latarnię. (...). McLaren 720S jest dziki. Nawet najlepszy kierowca może sobie czasami z nim nie poradzić" - napisał ojciec pechowego kierowcy.

Informacja prasowa (moto)

McLaren 720S to czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8, 720 koni mechanicznych, 770 Nm, prędkość maksymalna 342 km/h.

Wspomniane cyfry bezpośrednio przekładają się na wrażenia towarzyszące w trakcie jazdy. Po nawet stosunkowo niedużym dodaniu gazu, ważące zaledwie 1283 kg brytyjskie coupe wyrywa do przodu niczym rozwścieczona bestia, a wyłącznie tylny napęd powoduje mniej lub bardziej kontrolowane uślizgi tylnej osi. Potwornie głośny, umieszczony zaraz za plecami kierowcy i pasażera silnik, wprowadza całą karoserię w drgania i wibracje niczym przy starcie odrzutowca.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 2,9 sekundy nie jest wprawdzie absolutnie ponadczasowym wynikiem (równie szybki jest Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo S czy też Taycan Turbo S). Jednak w przypadku 720S, wszystkim odczuwalnym przeciążeniom towarzyszą odgłosy wkręcającej się na obroty jednostki, zapach rozgrzanego silnika i złowrogie syki ze sprężarek.

McLaren 720S na zdjęciach

McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL
McLaren 720SINTERIA.PL

***

Moto flesz. Odcinek 14INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas