Mazda MX-5. Zmiany na 2022 rok
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
Jeden z najbardziej kultowych pojazdów Mazdy, MX-5, szykuje się na rok 2022. Co nowego proponują Japończycy w popularnym roadsterze?
Zmiany dotyczą przede wszystkim zastosowania specjalnego układu Kinematic Posture Control (KPC), który wykorzystując drobne ingerencje w układ hamulcowy, zwiększa stabilność samochodu, a także ogranicza przechyły nadwozia podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Będzie to na pewno opcja, która zainteresuje fanów jazdy po torze. Pod względem wizualnym Mazda nie przewidziała zmian, jednak w w gamie kolorystycznej pojawi się nowy lakier o nazwie Platinum Quartz Metallic. We wnętrzu klienci będą mogli dodatkowo wybrać tapicerkę w kolorze Terracotta, wykorzystującą skórę Nappa. Ciekawostkę stanowi materiałowy dach, który od teraz można będzie zamówić w granatowym odcieniu.
W kwestii napędu zmian nie ma. Pod maską pracuje dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM, generujący 204 Nm momentu obrotowego. W zależności od wybranej opcji - soft top lub wersji z mechanicznie składanym sztywnym dachem (MX-5 RF) - sprint do "setki" wyniesie odpowiednio 6,5 oraz 6,8 sekundy (ze skrzynią automatyczną wynik jest nieco gorszy - 7,6 sekundy). a prędkość maksymalna wyniesie 219 i 220 km/h (z automatem jedynie 199 km/h).
Mazda MX-5 RF po liftingu
Samochód dostępny jest w dwóch wersjach - Skypassion oraz Skyfreedom. Ceny wersji z miękkim dachem (MX-5) rozpoczynają się już od 133 900 zł, natomiast na wersję rectable fastback (RC) ze sztywnym składanym dachem) będziemy musieli przeznaczyć co najmniej 156 900 złotych.
***