Mazda 6 po wielu (drobnych) zmianach
Japończycy zafundowali modelowi 6 kolejną modernizację, mającą nieco unowocześnić ten samochód.
Mazda 6 trzeciej generacji obecna jest na rynku od 2012 roku, a dwa lata później została poddana modernizacji. Teraz przechodzi kolejną, ale znacznie trudniejszą do zauważenia na pierwszy rzut oka.
Najważniejszą ze zmian, jest wprowadzenie systemu G-Vectoring Control. Jego zadaniem jest poprawa precyzji prowadzenia i komfortu jazdy, poprzez zmianę dociążenia kół, podczas pokonywania zakrętów. W tym celu nieznacznie zmieniane jest dozowanie mocy przekazywanej na koła, aby je odpowiednio dociążać. To autorski system Mazdy, który dostępny jest też w odświeżonym modelu 3.
Nowością jest także zmieniony ekran komputera pokładowego - monochromatyczny i nieco przestarzały wyświetlacz zastąpiono kolorowym z ładną grafiką. Odświeżono także heads-up display, pokazujący najważniejsze informacje na szybce wysuwanej z podszybia - ma wyższą rozdzielczość i jest kolorowy.
Pozostałe zmiany, wprowadzone do Mazdy 6, to poprawiona jakość wykończenia wnętrza, lepsze materiały wygłuszeniowe oraz modyfikacje zawieszenia w celu poprawienia komfortu. Na listę opcji ma trafić także nowa, wysokiej jakości tapicerka skórzana Nappa.
Z kolei kierowcy zainteresowani wysokoprężnym silnikiem SKYACTIV-D 2.2 mogą teraz liczyć na poprawioną reakcję na gaz oraz cichszą pracę jednostki napędowej. Dodatkowy poziom bezpieczeństwa zapewnia system rozpoznawania znaków drogowych oraz nowy system zapobiegania kolizjom.
Odświeżona Mazda 6 pojawi się na europejskich rynkach jesienią.