Marzysz o klasyku? Do tego dostaniesz wszystkie części!

Utrzymanie samochodowego klasyka wiąże się przeważnie z wysokimi kosztami. Dla większości właścicieli pieniądze nie są jednak główną przeszkodą.

Samochody otrzymują całkowicie nową deskę rozdzielczą
Samochody otrzymują całkowicie nową deskę rozdzielcząInformacja prasowa (moto)

Zdecydowanie więcej problemów przysparza dostęp do oryginalnych części zamiennych a dokładniej, jego brak.

O ile takie podzespoły, jak łożyska, piasty czy korbowody - z reguły - znaleźć można bez większych problemów, prawdziwą gehenną jest poszukiwanie tzw. galanterii. Oryginalne elementy wnętrza są z reguły niedostępne, wiele problemów przysparza np. odbudowa deski rozdzielczej, która - narażona na działanie słońca - często pęka.

Na szczęście, coraz więcej firm wychodzi naprzeciw właścicielom klasycznych modeli. Do ścisłej czołówki należą maki niemieckie, które oferują swoim klientom niemal pełny zasób części zamiennych.

Przykładowo, w ofercie Porsche Classic, pojawiła się właśnie nowa pozycja. Właściciele klasycznych 911 z lat 1969-1975, u dealera marki ze Stuttgartu mogą zamówić zupełnie nową deskę rozdzielczą.

Chociaż element wykonano z nowoczesnych, odpornych na działanie słońca, materiałów, jego projekt w pełni odpowiada oryginałowi. Dotyczy to zarówno koloru, jak i faktury.

Wykonana jest z nowoczesnych materiałow, ale wygląda jak oryginalnaInformacja prasowa (moto)

Procedura wymiany kokpitu, który obejmuje również obudowę centralnego głośnika, polega na wyjęciu z auta przedniej szyby. Z tego względu Porsche zaleca dokonanie naprawy korzystając z usług autoryzowanego warsztatu, bądź firmy wyspecjalizowanej w obsłudze klasycznych 911-ek. Cena nowej deski rozdzielczej, wliczając w to podatek VAT, skalkulowana została na 951,99 euro.

Warto przypomnieć, że w lutym w ofercie Porsche Classic pojawił się zaprojektowany specjalnie dla klasycznych aut radioodbiornik z 3,5-calowym, kolorowym wyświetlaczem i wbudowaną nawigacją GPS. Urządzenie, które wycenione zostało na 1184 euro, obsługuje kartę pamięci o pojemności 8 GB i pasuje do wszystkich modeli 911 S z lat 1964-1998.

Firma zapowiada, że w najbliższych latach właściciele klasyków spod znaku Porsche mogą się spodziewać całej gamy nowych produktów i usług dedykowanych do ich pojazdów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas