Mały-wielki powrót marki Datsun
15 lipca, podczas salonu motoryzacyjnego w New Delhi, Datsun zaprezentuje nowy model samochodu. Japońska marka zniknęła z rynku - a raczej została zastąpiona przez Nissana - w 1983 roku.
Pierwszy model należącej do koncernu Renault-Nissan marki na razie nosi oznaczenie K2 i został zaprojektowany specjalnie z myślą o tzw. rynkach wschodzących.
5-drzwiowy hatchback został zbudowany na płycie podłogowej Nissana Micry K11 (1992-2003). Do jego napędu posłuży 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy ok. 70 KM.
Ze względu na budżetową konstrukcję model nie będzie prawdopodobnie oferowany w Japonii i Europie. Nissan szacuje, że - w zależności od rynku i wersji - jego ceny będą się wahać w okolicach 5 tys. euro.
Datsun to marka samochodów z wielkimi tradycjami. Niegdyś należała do firmy Jidosha Seizo, która w latach 30. ubiegłego wieku została przejęta przez koncern Nissan Motor. Po wojnie gama modeli japońskiego producenta obejmowała zarówno Nissana, jak i Datsuna. Te pierwsze auta należały zazwyczaj do wyższych klas, zaś pod marką Datsun wytwarzano głównie mniejsze modele. Wraz z rozwojem producenta i sukcesami na rynkach zagranicznych, pojawiła się potrzeba zunifikowania oferty rynkowej. Od 1981 r. stopniowo wycofywano z oferty modele Datsuna, zastępując je analogicznymi autami z logo Nissana.
msob