Używany Nissan Micra K12 (2003) - test długodystansowy

Ta Micra jest dowodem na to, że auta kupione w Polsce, które dobrze się sprawują, rzadko zmieniają właścicieli.
Ta Micra jest dowodem na to, że auta kupione w Polsce, które dobrze się sprawują, rzadko zmieniają właścicieli.Motor
Najbogatsza wersja wyposażeniowa Tekna kosztowała 8 lat temu ponad 50 tys. zł i miała komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną oraz dostęp bezkluczykowy.
Najbogatsza wersja wyposażeniowa Tekna kosztowała 8 lat temu ponad 50 tys. zł i miała komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną oraz dostęp bezkluczykowy.Motor

Nissan Micra K12 (2003)

Miejsca z tyłu jest sporo na szerokość. Na długość przeciętnie.
Miejsca z tyłu jest sporo na szerokość. Na długość przeciętnie.Motor
Skórzane wstawki i regulowana wysokość fotela to luksus dostępny w niewielu Micrach.
Skórzane wstawki i regulowana wysokość fotela to luksus dostępny w niewielu Micrach.Motor
Najbogatsza wersja wyposażeniowa Tekna kosztowała 8 lat temu ponad 50 tys. zł i miała komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną oraz dostęp bezkluczykowy.
Najbogatsza wersja wyposażeniowa Tekna kosztowała 8 lat temu ponad 50 tys. zł i miała komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną oraz dostęp bezkluczykowy.Motor
W Micrze jest i półka, i roleta bagażnika (bardzo krótka).
W Micrze jest i półka, i roleta bagażnika (bardzo krótka).Motor
Przy tylnej kanapie odsuniętej całkowicie do tyłu, bagażnik ma 235 l pojemności. W pozycji takiej jak na zdjęciu - ok 280 l.
Przy tylnej kanapie odsuniętej całkowicie do tyłu, bagażnik ma 235 l pojemności. W pozycji takiej jak na zdjęciu - ok 280 l.Motor
Korozja nieznacznie wykwitła przy zawiasach drzwi. To na szczęście jedyne miejsce, w którym pojawiła się rdza.
Korozja nieznacznie wykwitła przy zawiasach drzwi. To na szczęście jedyne miejsce, w którym pojawiła się rdza.Motor
Uszczelka rynienki po prostu wyszła z mocowania. Nie da się tego już naprawić.
Uszczelka rynienki po prostu wyszła z mocowania. Nie da się tego już naprawić.Motor
Złoty kolor Micry nie rzuca się w oczy, ale bardzo trudno dobrać idealnie taki sam odcień, gdy trzeba coś polakierować.
Złoty kolor Micry nie rzuca się w oczy, ale bardzo trudno dobrać idealnie taki sam odcień, gdy trzeba coś polakierować.Motor
Ta Micra jest dowodem na to, że auta kupione w Polsce, które dobrze się sprawują, rzadko zmieniają właścicieli.
Ta Micra jest dowodem na to, że auta kupione w Polsce, które dobrze się sprawują, rzadko zmieniają właścicieli.Motor
"Przez 7 lat eksploatacji Micra nigdy mnie nie zawiodła. Cenię sobie wygodny dostęp bezkluczykowy i klimatyzację. Zraziłam się jednak ostatecznie do ASO."
"Przez 7 lat eksploatacji Micra nigdy mnie nie zawiodła. Cenię sobie wygodny dostęp bezkluczykowy i klimatyzację. Zraziłam się jednak ostatecznie do ASO."Motor
Wlew płynu do spryskiwaczy umieszczono skandalicznie. Nie sposób trafić do niego bez rozlewania.
Wlew płynu do spryskiwaczy umieszczono skandalicznie. Nie sposób trafić do niego bez rozlewania.Motor
Diagnostyka przez złącze OBD wykazała błędy komunikacji z szyną CAN (centralny sterownik elektroniki). Podobno jest to dość powszechną bolączką tego modelu.
Diagnostyka przez złącze OBD wykazała błędy komunikacji z szyną CAN (centralny sterownik elektroniki). Podobno jest to dość powszechną bolączką tego modelu.Motor
Końcówka drążka kierowniczego to jedyny element jaki wymieniono w układzie kierowniczym na odcinku 130 tys. km. Bardzo dobry wynik w miejskim aucie.
Końcówka drążka kierowniczego to jedyny element jaki wymieniono w układzie kierowniczym na odcinku 130 tys. km. Bardzo dobry wynik w miejskim aucie.Motor
Wyciek oleju z łączenia skrzyni biegów i silnika przybrał już niepokojące rozmiary. Naprawa nie będzie tania. Do wymiany przy okazji trafi kompletne sprzęgło.
Wyciek oleju z łączenia skrzyni biegów i silnika przybrał już niepokojące rozmiary. Naprawa nie będzie tania. Do wymiany przy okazji trafi kompletne sprzęgło.Motor
Wahacze przednie to już trzeci komplet na tym egzemplarzu Micry. W ASO założono najtańszy zamiennik z Chin!
Wahacze przednie to już trzeci komplet na tym egzemplarzu Micry. W ASO założono najtańszy zamiennik z Chin!Motor
Zawieszenie tylne pracuje dość głośno, co wcale nie oznacza, że jest zużyte. Jak widać na zdjęciu, z tyłu zastosowano hamulce bębnowe - są wystarczająco skuteczne.
Zawieszenie tylne pracuje dość głośno, co wcale nie oznacza, że jest zużyte. Jak widać na zdjęciu, z tyłu zastosowano hamulce bębnowe - są wystarczająco skuteczne.Motor
Usterki, które dotknęły Micrę nie były poważne, ale mimo wszystko irytujące dla użytkownika.
Usterki, które dotknęły Micrę nie były poważne, ale mimo wszystko irytujące dla użytkownika.Motor
  • Zabezpieczenie antykorozyjne prezentuje wysoki poziom.
  • Bardzo dobra dynamika silnika 1,4-litrowego.
  • Bogate wyposażenie z dziedziny komfortu.
  • Przesuwna tylna kanapa podnosi praktyczność.
  • Dużo usterek elektryki.
  • Istotne wpadki z dziedziny ergonomii.
  • Przełożenia skrzyni są tak dobrane, że łatwo zerwać przyczepność.
  • Brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Ocena stanu technicznego w warsztacie po 130 tys. km

Usterki, które dotknęły Micrę nie były poważne, ale mimo wszystko irytujące dla użytkownika.
Usterki, które dotknęły Micrę nie były poważne, ale mimo wszystko irytujące dla użytkownika.Motor

Silnik 1.4 16V

Dane techniczne: Nissan Micra K12 (2003)

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1386 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
88 KM
Maks. moment obrotowy
128 Nm
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa własna/ładowność
975/500 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
235/870 l
Poj. zbiornika paliwa
46 l
Opony
175/60 R14
Wymiar (dł./szer./wys.)
372/166/154 cm
Rozstaw osi
243 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
172 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
Średnie zużycie paliwa w teście (w l/100 km)
6,6