Lexus z podwójnie doładowanym napędem hybrydowym?

Lexus pracuje nad mocniejszym napędem hybrydowym z silnikiem V6 z dwiema turbosprężarkami do limuzyny LS. Firma rozważa także rozbudowę oferty napędowej modelu o hybrydę plug-in, napęd elektryczny i wodorowy. Informacje te podał australijski portal GoAuto na podstawie rozmowy z szefem inżynierów Lexusa LS.

Lexus LS 500h
Lexus LS 500hInformacja prasowa (moto)

Toshio Asahi, główny inżynier Lexusa LS, powiedział dziennikarzom GoAuto, że wśród jednostek napędowych rozważanych dla obecnej, piątej generacji LS są zarówno hybryda plug-in, jak i napęd czysto elektryczny oraz korzystający z wodorowych ogniw paliwowych.

Asahi ujawnił także, że inżynierowie Lexusa pracują nad jeszcze mocniejszą jednostką hybrydową. Według brytyjskiego Car Magazine, ma ona wykorzystywać sześciocylindrowy, widlasty silnik z dwiema turbosprężarkami.

GoAuto przypomina, że produkcję samochodu z wodorowymi ogniwami paliwowymi przedstawiciele Lexusa zapowiadali już podczas premiery koncepcyjnego modelu LF-FC na tokijskim salonie samochodowym w 2015 roku twierdząc, że nastąpi to "szybciej, niż można się spodziewać". Japoński koncern planuje także "wodorową ofensywę" podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, których jest oficjalnym partnerem.

Aktualnie Lexus LS 500 jest wyposażony w 3,5 litrowy, benzynowy silnik V6 twin turbo o mocy 309 kW (421 KM) i momencie obrotowym 600 Nm, napędzający tylne koła poprzez 10-biegową przekładnię automatyczną. Hybrydowa wersja Lexus LS 500h ma nową jednostkę Multi Stage Hybrid System z 3,5-litrowym silnikiem V6, współpracującym z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu to 264 kW, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas