Lexus GS 300h - turbodiesle są passe?

Przy okazji premiery nowego Lexusa GS 300h na targach we Frankfurcie cała rodzina GS przeszła zmiany stylizacyjne oraz otrzymała szereg usprawnień w zakresie rozwiązań technicznych oraz bezpieczeństwa jazdy.

Czwarta już generacja Lexusa GS pojawiła się w europejskiej sprzedaży w ubiegłym roku, początkowo w trzech wersjach: GS 250, GS 350 AWD oraz GS 450h z napędem hybrydowym. Pod koniec roku zadebiutuje czwarty przedstawiciel rodziny modelu, czyli GS 300h.

Lexus GS 300h również został wyposażony w napęd hybrydowy, podobny do zastosowanego w odmianie IS 300h. W skład hybrydowego zespołu napędowego wchodzi silnik elektryczny o mocy 143 KM, sprzęgnięty z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym R4 pracującym w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), uzbrojonym w bezpośredni wtrysk paliwa D-4S oraz podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i. Ten drugi rozwija moc 181 KM przy 6000 obr/min. oraz moment obrotowy 221 Nm w przedziale 4200-5400 obr/min.

Reklama

Napędzający tylne koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej bezstopniowej przekładni ECVT hybrydowy zespół napędowy generuje sumaryczną moc 223 KM. Według Lexusa średnie zużycie paliwa limuzyny wynosi jedynie 4,7 l/100 km.

Japończycy podkreślają, że na obniżenie kosztów użytkowania hybrydowego GS-a wpływa również mniejsze obciążenie układu hamulcowego, zastosowanie łańcucha rozrządu zamiast paska czy brak rozrusznika i alternatora. Akumulator trakcyjny nie wymaga wymiany przez cały okres użytkowania samochodu.

Opcjonalnie GS 300h dostępny jest w wersji F Sport, wyróżniającej się dynamicznie stylizowanymi elementami nadwozia. Model oferowany będzie również z zawieszeniem AVS o zmiennej charakterystyce.

Przy okazji premiery GS 300h wprowadzony zostanie nowy zestaw kolorów nadwozia zarezerwowanych dla odmiany F Sport: biały F (F White), czarny metalik Starlight Black oraz niebieski metalik Midnight Blue.

W wersjach F Sport dostępne będą teraz diodowe światła przeciwmgłowe, a wersje wyposażenia Prestige modelu GS otrzymają opcjonalnie 19-calowe obręcze kół z lekkiego stopu, poprzednio zarezerwowane dla specyfikacji F Sport.

Debiut GS 300h jest także okazją do odświeżenia wnętrza rodziny GS - pojawi się w nim nowa dźwignia skrzyni biegów, a lista dostępnego wyposażenia wzbogaci się o wyświetlacz przezierny HUD oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA). Informuje on o obiektach znajdujących się w martwym polu podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego i przydaje się np. w trakcie cofania pod hipermarketem.

msob, źródło: Lexus

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy